صفحه اصلی

در حال بارگیری...
ویژه‌نامه بشارت از حضرت حجت (عج)

تبعیت از شرع علامت صدق

برگرفته از کتاب بشارت از حضرت حجت (عج)، ص٣٧۵
 

سؤال: برای برخی این سؤال پیش می آید که متصوّفه با عقیده باطلی که دارند، وقتی برخی اذکار را میگویند، آثاری میبینند؛ مثل اینکه بچه از بالا افتاد، ولی به خاطر ذکر «یا علی» نمرد. اما افرادی که با عقیده سالم این اذکار را می گویند، آن اثر را نمی بینند. آنها «یاعلی» می گویند و اثر را میبینند، ولی اینها «یا اللّه» را هم می گویند، ولی اثر را نمی بینند! توجیه این مطلب چیست؟

 

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

ریاضات، ولو کامل نباشد و ناقص باشد، تأثیراتی دارد. مثل این است که سیف (شمشیر) به دست اینها باشد؛ این علامت این است که قدرت دارند دیگر، [اما آیا] علامت این هم است که آنها بر حق اند؟! انسان باید دقت داشته باشد کسی که در عملش، کارهای خلاف شرع هست [بر حق نیست]. گفتهاند: [شخصی] برای آن آقای اخلاقی١ در نجف نامه نوشت که یک کسی می گوید من با امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف مرتبط هستم و آن فرد خبرهایی می دهد و حرف هایی می زند، اما ریشش را تراشیده است! آن آقایی که این نامه را نوشته بود، خود از شاگردان آن آقای اخلاقی بود، از فضلا بود، در نجف مدّرس معقول بود، این نامه را [برای استادش] نوشته بود.

 ایشان در جوابش قصیده ای نوشت؛ قسمتی از قصیده اش این بود: «نعم ما کان الرائد یأمر أهله بشیء و یطلب فیه مرفقا!»٢. خود حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف این کار را نمی کند و محاسنش را نمیتراشد، اما آن کسی که نایبش است، محاسنش را می تراشد!؟ این خودش «رائد» است، و آمده خبر می دهد، لابد به‎ خوبی٣ خبر می دهد، اما خودش چرا بدی را انجام می دهد؟! باید [به اعمال مدعیان] نگاه کرد. ما نمیتوانیم از تبعیّت شرع اعراض کنیم، و الّا با خود انبیاء و اوصیاء و ائمه معصومین علیهم‌السلام هم مخالفت  کردهایم!

بیانات در درس خارج حج، ١٣٨٧/٠٢/١۶


١. آيتاللّه سیّد علی قاضی طباطبایی قدس‌سره.

٢. جلودار و راهنما نمیتواند اهل خود را به کار نیکو امر کند، اما خودش از انجام آن شانه خالی نماید.

٣. مصداق خوبی در اینجا، نتراشیدن محاسن است.

 

 

جهت مشاهده تمامی تولیدات رسانه‌ای مرتبط با کتاب «بشارت از حضرت حجت(عج)»، و دسترسی به مجموع صوت‌ها و فیلم‌های بیانات حضرت‌ آیت‌الله بهجت، که قابلیت دسترسی به آن‌ها از طریق بارکد(QR)، در حاشیه صفحات کتاب فراهم گردیده است، به لینک ذیل مراجعه فرمایید:

ویژه‌نامه اینترنتی کتاب بشارت از حضرت حجت(عج)

 


دانلود صوت / تبعیت از شرع علامت صدق

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها