صفحه اصلی

در حال بارگیری...
ویژه‌نامه بشارت از حضرت حجت (عج)

زیارت امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در منزل آن حضرت

برگرفته از کتاب بشارت از حضرت حجت (عج)، ص٣١١
 

«اعلمنی منازل اولیائک»١ البته این نقلیات [فقط] مؤیّدات مطلب اند، و الّا اصل مطلب چیز دیگری است؛ می گفتند: شیخ مرتضی [انصاری قدس‌سره] را کنار درب یک خانه ای دیدند... خانه ای که درِ قدیمی و کهنه دارد [آنجا ایستاده است]. علامت این [بوده] که خانه تقریباً خانه خرابی است؛ کسی اصلاً اعتنا به این خانه نمیکرد. [دیدند شیخ مرتضی قدس‌سره] آنجا جلوی در ایستاده و زیارت جامعه را میخواند. تعجب کردند، اینجا، جلوی این دَرِ خراب شده، خانه خراب شده، ایستاده و زیارت جامعه را میخواند؟! بعدها [یکی از خواص] به یک وسیله ای از شیخ فهمید که بله، این خانه مربوط به خود حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است و حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هم [در آن وقتی] که شیخ اینجا زیارت جامعه را بیرونِ دَر خوانده، در همین خانه بوده است.٢ آیا چون اسمش مرتضی بود، چنین شد؟!٣

بیانات در درس خارج خمس، ١٣٨٣/٠۶/٢۴


١. در یکی از دعاهای عصر غیبت میخوانیم: «اَللَّهُمَّ لاتُغَيّبنِي عَن مَنازِلِ أَوليَائِك؛ پروردگارا! مرا از خانههای اولیائت غایب نگردان»؛ مهج الدعوات و منهج العبادات، ص٣٣٢. همچنین در دعای امام صادق علیه‌السلام در روز عرفه میخوانیم: «اَللَّهُمَّ لاتَحرِمنِي مَنَازِلَ أوليَائِك؛ پروردگارا! مرا از خانههای اولیائت محروم نگردان»؛ اقبال الأعمال، ج٢، ص١٣۶.

٢. شیخ مرتضی انصاری (١٢١۴- ١٢٨١ق) عالمی بزرگوار است که نسبش به جابر بن عبدالله انصاری، شیخ مرتضی رضی‌الله‌عنه، صحابه جلیل القدر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم  می رسد. وی در تحقیق و تدریس و حل مسائل فقه و اصول یگانه عصر خویش بود و در مجلس درس بزرگانی همچون شیخ محمدحسن نجفی صاحب جواهر، شیخ علی، شیخ موسی و شیخ حسن فرزندان شیخ جعفر کاشف الغطاء، شیخ محمدبن حسن مازندرانی معروف به شریف العلماء، سید محمد طباطبایی معروف به سید مجاهد و شیخ احمد نراقی پرورش یافت. با اینکه تألیفات وی از نظر کمّی زیاد نیست، از نظر قوت و عمق علمی بر بسیاری از کتب علمی برتری دارد و به برکت و عنایت الهی بعضی از آثار او مانند مکاسب و فرائدالأصول معروف به رسائل با وجود گذشت سال ها و نوشته شدن صدها کتاب فقهی و اصولی دیگر، تا به امروز در حوزه های علمیه تدریس می شود.

٣. منظور این است که اینگونه کرامات از سر اتفاق و تصادف بهدست نمیآید، بلکه از راه تقوا و عمل به وظایف حاصل میشود.

 

 

جهت مشاهده تمامی تولیدات رسانه‌ای مرتبط با کتاب «بشارت از حضرت حجت(عج)»، و دسترسی به مجموع صوت‌ها و فیلم‌های بیانات حضرت‌ آیت‌الله بهجت، که قابلیت دسترسی به آن‌ها از طریق بارکد(QR)، در حاشیه صفحات کتاب فراهم گردیده است، به لینک ذیل مراجعه فرمایید:

ویژه‌نامه اینترنتی کتاب بشارت از حضرت حجت(عج)

 


دانلود فیلم / زیارت امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در منزل آن حضرت

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها