صفحه اصلی

در حال بارگیری...
ویژه‌نامه بشارت از حضرت حجت (عج)

علوم دینی در عصر ظهور

برگرفته از کتاب بشارت از حضرت حجت (عج)، ص١٩٢
 

آقایی از برادرش که زودتر از او به سامرّا آمده بود و در درس میرزای شیرازی قدس‌سره شرکت میکرد، پرسید: آقای میرزا در چه موضوعی بحث میکند؟ گفت: قاعده «النَّاسُ‏ مُسَلَّطُونَ‏ عَلَى أَمْوَالِهِم‏»١ درس میدهد، و در اطرافش حرفهایی میزند که روز قبل نزده است. یک ماه است که کارش همین است! بالأخره این استفادهها و این دقتها در کلمات آن کسانی که این مطالب را فرمودهاند، تا روز ظهور _ که نمیدانیم کی باشد _ صورت میگیرد؛ بلکه در وقت ظهور هم انتفاع به این مطالب از بین نمیرود، زیرا آن کسی که بعد میآید، شارح ما قبل است، نه اینکه ناسخ ما قبل باشد!

بیانات در درس خارج حج، ١٣٨٣/١١/٠٧


١. اشاره به قاعده تسلیط که یکی از قاعدههای فقهی است و بر اساس آن هر مالکی نسبت به اموال خود تسلط کامل دارد و میتواند در آن هرگونه تصرفی نماید و هیچ کس نمیتواند او را بدون مجوز شرعی از تصرف در آن منع کند. (بحارالأنوار، ج٢، ص٢٧٢)

 

 

جهت مشاهده تمامی تولیدات رسانه‌ای مرتبط با کتاب «بشارت از حضرت حجت(عج)»، و دسترسی به مجموع صوت‌ها و فیلم‌های بیانات حضرت‌ آیت‌الله بهجت، که قابلیت دسترسی به آن‌ها از طریق بارکد(QR)، در حاشیه صفحات کتاب فراهم گردیده است، به لینک ذیل مراجعه فرمایید:

ویژه‌نامه اینترنتی کتاب بشارت از حضرت حجت(عج)

 


دانلود صوت / علوم دینی در عصر ظهور

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها