صفحه اصلی

در حال بارگیری...
ویژه‌نامه بشارت از حضرت حجت (عج)

امام حاضر

برگرفته از کتاب بشارت از حضرت حجت (عج)، ص١١٩
 

اگر می دانیم که او «عَیْنُ اللّه النّاظِرَةُ» است، [پس باید یقین داشته باشیم که] این حرف هایی را که ما می زنیم، او جلوتر از شنونده های ما می شنود. در مجالس حاضر میشود

تا به حال بیش از هزار و صد سال از غیبت حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف میگذرد؛ اینکه بعد چه خواهد شد، نمی دانیم. همین قدر می دانیم که انسان باید او را حاضر و ناظر بداند؛ «عَیْنُ اللّهِ النّاظِرَةُ، أُذُنُهُ الْواعیَة» (چشم بینای خدا و گوش شنوای او). اگر می دانیم که «أُذُنُهُ الْواعیَة» است و اگر می دانیم که او «عَیْنُ اللّه النّاظِرَةُ» است، [پس باید یقین داشته باشیم که] این حرف هایی را که ما می زنیم، او جلوتر از شنونده های ما می شنود. در مجالس حاضر می‌شود١ و تمام مطالب را می داند؛ حتی مثلاً این را که از چه کسی تقلید کنند، جواب می دهد. [مثلاً از ایشان سؤال شده که] فلان شخص در علمیّت چطور است؟ [فرموده:] بد نیست. [می پرسد:] آن دیگری چطور است؟ ...٢ الی ماشاءاللّه در این تشرّفات از حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف [چنین مطالبی] نقل شده است... حالا این حرف ها هم نباشد [مهم نیست]، اینها مؤیّدات قطعیّات شیعه است٣ [بر طبق این قطعیّات می دانیم که] آنها در مجالس ما حاضر هستند؛ به حضوری قویتر از حضور حاضرین، حاضر هستند؛۴ زودتر از شنیدن دیگران می شنوند؛ بهتر از دیدن دیگران میبینند. آنوقت ما اینها را کالعدم حساب بکنیم، مثل همان هایی که از اصل منکر هستند!

بیانات در درس خارج خمس، ١٣٨٣/٠٧/٠۵


١. الغیبة نعمانی، ص١۶۴.

٢. اشاره به یکی از تشرّفات که در آن ملاقات، حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در پاسخ به سؤال آن شخص درباره علمیّت یکی از مراجع وقت نجف فرمود: «علمیّتش هم بد نیست!»؛ نک: صفحه ٢٣٠.

٣. یعنی این تشرّفات و مکاشفات، مؤید دلایل قطعی ما برای اعتقاد به حضور اهل بیت و امام عصر علیهم‌السلام در مجالس است.

۴. یعنی همه آثاری که بر حضور یک فرد در یک مجلس مترتّب میشود، در مراتب بسیار قویتر و بالاتر بر حضور اهل بیت علیهم‌السلام مترتّب است؛ پس حضور آنها از حضور حاضران پررنگتر و قویتر است؛ گرچه ما آنها را نبینیم.

 

 

جهت مشاهده تمامی تولیدات رسانه‌ای مرتبط با کتاب «بشارت از حضرت حجت(عج)»، و دسترسی به مجموع صوت‌ها و فیلم‌های بیانات حضرت‌ آیت‌الله بهجت، که قابلیت دسترسی به آن‌ها از طریق بارکد(QR)، در حاشیه صفحات کتاب فراهم گردیده است، به لینک ذیل مراجعه فرمایید:

ویژه‌نامه اینترنتی کتاب بشارت از حضرت حجت(عج)

 


دانلود صوت / امام حاضر.mp3

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها