اما الان دیگه واضح و آشکار شد که کفار نباید به اونها هیچگونه اعتماد کرد. هیچگونه به وفای اونها آدم ترتیب اثر بدهد. نه! نخواهند وفا کرد! حالا اول بسم الله، بله، [ به اینکه مثلا کفار ادعا کنند] ما کار نداریم اظهار شعائر اسلام بکنید، و از این دروغها. بالاترها از اینها دیده شده.
اما الان دیگه واضح و آشکار شد که کفار نباید به اونها هیچگونه اعتماد کرد. هیچگونه به وفای اونها آدم ترتیب اثر بدهد. نه! نخواهند وفا کرد!
نباید[کفار]اصلا سلطه داشته باشند بر اسلام و مسلمین. مادام(زمانیکه) مسلمین تمکن دارند، دفاع بکنند. مثل دفاع. دفاع. بله. [حتی اگر مسلمین]متمکن هم نباشند، مع ذلک کله(درهرصورت)، اونجوری که اونا قصد دارند، ممکن هست نکشند، آهان. مثلا ها. کاری بکنند که...
و إلا هیچ اعتباری به هیچ کافری نیست. ولو اینکه فرض کنید به اینکه، [توسط خود کفار]صدها از کفار رو هم میکشند، [سپس جهت فریب و دلخوشی ما ] میگویند: ببین اونها اظهار شعائر اسلام را مانعند، ما اونها رو میکشیم، شما هم بدانید که ما امضا میکنیم، نوشته میدهیم به شما که مانع از نماز و روزه و حج و جهاد شما نخواهیم بود. [حتی کفار] بالاترین از اینها را میکنند و هیچ ابدا متأثّم [و خطاکار] نمیدانند خودشون را. مبادا یک روز انسان باور بکند از اینها چیزی! هیچ باور کردنی نیست!
به حسب ظاهر هم، [فقط] دشمن دین نیستند، [چراکه]خودشون دینی ندارند تا که ما برای اینکه ما با دینشون مخالف باشیم، دشمن باشند. بلکه [هدف اصلی آنها] فقط مسلط شدن بر بشر، مثل قبطیها و بنی اسرائیل. میخواهند استعباد بکنند[و به نوکری بگیرند] همه را. و اون هم به هر بهانهای به هر دروغی، واجب است دیگه، مسلط شوند بر مسلمانها. ذراری(فرزندان مسلمانها) را بکشند فلان را بکشند.
به حسب ظاهر هم، [فقط] دشمن دین نیستند، [چراکه]خودشون دینی ندارند تا که ما برای اینکه ما با دینشون مخالف باشیم، دشمن باشند. بلکه [هدف اصلی آنها] فقط مسلط شدن بر بشر، مثل قبطیها و بنی اسرائیل. میخواهند استبعاد بکنند[و به نوکری بگیرند] همه را. و اون هم به هر بهانهای به هر دروغی!
هیچ هیچ ابداً ! اگر یک جایی با اینها انسان بخواهد موافقت بکند، ... همون [کاری را بکند] که با همه کفار و دیگران میکنند. [در نتیجه] با این کافر هم [که به ظاهر قول رفاقت داده] بکنند، همین، بیش از این نیست. هر حکمی رو که اونها [باسایر کفار] دارند، [حتی] اگر میخواهند نفت هم به اونها بدهند مثلا، باید ببرند، کرایهاش را از خودشون بگیرند، ببرند سر حد (مرز) که اونها داخل در مملکت نشوند که بگیرند تسلم[و دریافت] بکنند. تا این جهت آدم باید احتیاط را محافظت بکند. دوستیشون(کفار) با یک شخصی دو شخصی، یک پول فایده ندارد. بالاخره.