صفحه اصلی

در حال بارگیری...

کتاب بشارت از حضرت حجت(عج) منتشر شد

مجموعه بیانات آیت‌اللّٰه بهجت پیرامون حضرت ولی ‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف

کتاب «بشارت از حضرت حجت(عج)» حاوی عصاره‌ای است از سیره و بیانات آن عالم بزرگ پیرامون حضرت حجت(عج) و چکیده‌ای است از نود سال تحصیل علم و تهذیب نفس آن عبد خدا برای جلب رضایت امام عصر(عج).

 

 
 

این مجموعه گرانسنگ ابتدا در کتاب «حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف» تدوین و منتشر گردید و به طور وصف ناشدنی، مورد استقبال اقشار مختلف جامعه قرار گرفت.
استقبال کم نظیر مخاطبین گرامی از انتشار کتاب و درخواست‌های مکرر ایشان، سبب گردید تا دست اندرکاران این مرکز بر تنظیم و تدوین مجدد این کتاب برای مخاطبین عزیز نوجوان و جوان، به صورت ویژه و اختصاصی همت گمارند. پس از بررسی‌های مختلف و مشورت با کارشناسان مجرب در این زمینه، مقرر شد این تغییرات در هر سه زمینه محتوا، ویراست متن، و شکل و طراحی کتاب صورت پذیرد.

 

 

معرفی کتاب بشارت ٢
 

علاوه بر تغییرات محتوایی یاد شده، یکی از نکات برجسته و بسیار مهم‌ و جذاب‌ در این نسخه، پیوند برخی از مطالب کتاب به اصل فایل صوتی و تصویری از فرمایشات آیت‌الله بهجت از طریق بارکد(QR) است که در سایت رسمی این مرکز گردآوری شده و مجموع آن‌ها، با عنوان ویژه‌نامه اینترنتی کتاب بشارت از حضرت حجت(عج) در دسترس مخاطبان عزیز قرار گرفته است.

کتاب «بشارت از حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف» قالب جدیدی است از کتاب «حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف»، که متناسب با مخاطبان جوان و نوجوان تدوین شده و تغییرات متعددی در زمینه محتوایی مانند چیدمان جدید فصل‌ها و زیرفصل‌ها، بازنگری در عناوین مطالب و ویراست مجدد در آن صورت گرفته است.

البته جهت مناسب سازی تعداد صفحات و حجم کتاب، بسیاری از مطالب توضیحی در پاورقی و مقالات تکمیلی پیرامون فرمایشات معظم‌له، به صفحه اختصاص یافته به این کتاب در سایت این مرکز منتقل شده و قابلیت دسترسی به آنها از طریق بارکد(QR) در حاشیه صفحات کتاب فراهم گردیده است.

کتاب حاضر در سه بخش تنظیم شده است:

  • بخش اول؛ با عنوان راه وصال به سیره مهدوی آیت‌الله بهجت و چگونگی ارتباط با امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف اختصاص یافته و در ضمن آن توصیه‌های معظم‌له برای اصلاح باورها و رفتارها و آمادگی برای فرج و نیز مناجات‌ها و ادعیه مرتبط با آن حضرت آمده است.

 

معرفی کتاب بشارت ٣
 
  • بخش دوم؛ که بیشترین حجم کتاب را به خود اختصاص داده، دربردارنده بیانات و فرمایشات گران‌بهای آیت‌الله بهجت پیرامون امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است که از بیانات و اشارات شفاهی ایشان در ضمن دروس حوزوی معظم‌له یا در دیدارها و پاسخ به سوالات طلاب و فضلا، از آن عبد صالح الهی به یادگار مانده است. این بخش جهت استفاده بهتر مخاطبین گرامی، در پنج فصل دسته بندی و تدوین گردیده است:

 

معرفی کتاب بشارت ۴
 
  • فصل اول به جایگاه امامت در منظومه باورهای دینی، اوصاف و ویژگی‌ها امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و نحوه نظارت و دستگیری ایشان از مردم می‌پردازد.
  • فصل دوم شامل بیانات معظم‌له درباره دوران غیبت است و موضوعاتی همچون فلسفه غیبت، مصائب و محرومیت‌های این دوران، حوادث آخرالزمان و برخی اتفاقات قبل و بعد از ظهور را بررسی می‌کند.
  • فصل سوم پیرامون وظایف منتظران است و در آن از ضرورت رفع موانع ظهور، اهتمام به دستورات دینی، جامعه‌پردازی در عصر غیبت و اهمیت دعا برای فرج سخن گفته شده است.
  • فصل چهارم به بیان حکایاتی از تشرفات عالمان و صالحان از زبان آیت‌الله بهجت و نیز اهمیت مکان‌های منسوب به امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و کرامات آن‌ها اختصاص یافته است.
  • فصل پنجم این بخش هم به پرسش‌هایی درباره امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و پاسخ‌های معظم‌له تعلق گرفته است.

بخش سوم؛ و پایانی کتاب با عنوان توتیای دیدگان حکایاتی است اندک از تشرفات متعدد آیت‌الله بهجت محضر حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف که برای ما به یادگار مانده و نشان‌دهنده مجاهدت‌های این عالم ربانی در کسب رضای امام زمان علیه‌السلام است.

 

معرفی کتاب بشارت ۵
 

جهت مشاهده تمامی تولیدات رسانه‌ای مرتبط با کتاب «بشارت از حضرت حجت(عج)»، و دسترسی به مجموع صوت‌ها و فیلم‌های بیانات حضرت‌ آیت‌الله بهجت، که قابلیت دسترسی به آن‌ها از طریق بارکد(QR)، در حاشیه صفحات کتاب فراهم گردیده است، به لینک ذیل مراجعه فرمایید:

ویژه‌نامه اینترنتی کتاب بشارت از حضرت حجت(عج)


 

لینک خرید آنلاین کتاب از طریق فروشگاه اینترنتی بهجت آوا
 

  •  خرید از طریق پیام‌رسان ایتا و بله با شماره اختصاصی 09105106165
  •  امکان ثبت سفارش تلفنی با شماره 02537833371 داخلی 7 در ساعات اداری

 

گزارش تصویری تغییرات این کتاب نسبت به کتاب حضرت حجت(عج)

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها