صفحه اصلی

در حال بارگیری...
ویژه‌نامه بشارت از حضرت حجت (عج)

ختمی برای ملاقات

برگرفته از کتاب بشارت از حضرت حجت (عج)، ص٣٧۶
 

 

سؤال: راهی یا ختمی یا ذکری برای دیدار امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هست؟

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

هر ختم و دعایی كه باشد، او عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را مضطرّ [و مجبور به ملاقات] نمی کند؛ اختیار او، سَر جای خودش است. بله، گاهی صلاح میشود [که دیدار انجام شود]، و گاهی صلاح نمی شود. لذا این است که یک حمد و سوره ای بخواند و هدیه کند برای او عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، برای اینکه میخواهم مشاهده کنم، حالا یا در خواب یا بیداری [کافی است]. انصافش این است که منعی [از زیارت ایشان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف] در خواب نیست؛ و انصافش این است که آدم بیش از خواب نيز نباید متوقع باشد؛ چه فرقی میکند برای آنها خواب و بیداری.

بیانات در درس خارج حج، ١٣٨۵/١٠/٠۴

 
 

 

سؤال: فرمودید یک حمد و سوره برای حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بخوانید، به نیت اینکه حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را در خواب ببینید؛ انصافش این است که حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف خودشان را در خواب نشان بدهند، مانعی ندارد. میخوانیم، اما موفق نمی شویم.

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

[عرض شد كه] مانعی ندارد، نه اینکه بر او عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف واجب است که [رؤیت حاصل] شود. ممکن است یک گرفتاری شما را رفع کند، همان به منزله دیدن است!

بیانات در درس خارج حج، ١٣٨۶/٠٢/٣١

 

 

جهت مشاهده تمامی تولیدات رسانه‌ای مرتبط با کتاب «بشارت از حضرت حجت(عج)»، و دسترسی به مجموع صوت‌ها و فیلم‌های بیانات حضرت‌ آیت‌الله بهجت، که قابلیت دسترسی به آن‌ها از طریق بارکد(QR)، در حاشیه صفحات کتاب فراهم گردیده است، به لینک ذیل مراجعه فرمایید:

ویژه‌نامه اینترنتی کتاب بشارت از حضرت حجت(عج)

 


دانلود فیلم / ختمی برای ملاقات

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها