صفحه اصلی

در حال بارگیری...
ویژه‌نامه بشارت از حضرت حجت (عج)

امکان تشرف در زمان غیبت

برگرفته از کتاب بشارت از حضرت حجت (عج)، ص٣٧٣
 

سؤال: با قطع نظر از حکایاتی که در باب تشرّف به محضر امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در زمان غیبت هست، با توجه به آن توقیع شریف که فرمود: «أَلَا فَمَنِ ادَّعَى الْمُشَاهَدَةَ قَبْلَ خُرُوجِ السُّفْيَانِيِّ وَ الصَّيْحَةِ فَهُوَ كَذَّابٌ‏ مُفْتَرٍ» آیا امکان وقوعی برای تشرّف به محضر امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در زمان غیبت متصور هست؟

 

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

لابد باید بگوییم که مثل مقدس اردبیلی قدس‌سره، از آن فاسق هاست؟! چنین چیزی میشود؟! نه، این [ادعایی که در روایت منظور است] «علی أنّه باب»، مثل مشاهده نواب خاصه [است]، که کاغذ بدهد و جواب بگیرد.١

بیانات در درس خارج حج، ١٣٨٧/٠١/٢٨


١. یعنی آنچه در روایت تکذیب شده، ادعای مشاهده حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به عنوان باب و نایب ایشان است؛ به نحوی که فرد سؤالات مردم را اخذ کند و جوابها را در قالب نامههایی از حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف  به مردم بدهد؛ همانطور که این ویژگی برای نواب خاص وجود داشت.

 

 

جهت مشاهده تمامی تولیدات رسانه‌ای مرتبط با کتاب «بشارت از حضرت حجت(عج)»، و دسترسی به مجموع صوت‌ها و فیلم‌های بیانات حضرت‌ آیت‌الله بهجت، که قابلیت دسترسی به آن‌ها از طریق بارکد(QR)، در حاشیه صفحات کتاب فراهم گردیده است، به لینک ذیل مراجعه فرمایید:

ویژه‌نامه اینترنتی کتاب بشارت از حضرت حجت(عج)

 


دانلود صوت / امکان تشرف در زمان غیبت

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها