صفحه اصلی

در حال بارگیری...
ویژه‌نامه بشارت از حضرت حجت (عج)

راهی برای ارتباط همیشگی…

برگرفته از کتاب بشارت از حضرت حجت (عج)، ص٣٠٣
 

این مطلب از مهمترین امور است: چه کار کنیم مثل آنهایی باشیم که میگویند فرج خصوصی برای ما دائماً محقق است؟! بلاکلام [چنین اشخاصی] بوده اند، نمی شود انکار کنیم. از علما و متشرّعه، بلکه از صلحایی که خودشان عالم نبوده اند، اما تابع علما بوده اند، [افرادی] پیدا شده که می فهماندند [با امام علیه‌السلام] ارتباط دارند و در امور خودشان یا امور غیر خودشان [به اسباب عادی] محتاج نیستند. فیالجمله، نه تا این اندازه که مثلاً تمام روی زمین را عدل بگیرد؛ چرا که [این] خاصیت فرج و ظهور عمومی است. نمی توانیم بگوییم در این ظهورهای خصوصی، ما هم مثل آنها هستیم. آن علما با آن بزرگیشان، نواب خاص، معاصران و مشابهان آنها از فقها و بزرگان فقها که چقدر در دین و ایمان حق دارند، ما نمی توانیم بگوییم مثل آنها هستیم. کارهایی که آنها کرده اند، غیر از کارهای ما است. بلاکلام نمی توانیم بگوییم آنها هم مثل ما هستند. اگر بگوییم، همین اوّل انکسار ماست! اوّل خسران ما است! همین راه خسران ما است که بگوییم آنها هم بیش از این حدی که ما داریم، نداشته اند! [بلکه] به عکس، باید بدانیم آنها مقاماتی داشته اند که ما نداریم! و ببینیم باید از چه راهی به آن مقامات برسیم.

 برای همین، [باید] مجالسی را مهیا کنیم، یا رفقا و اصدقائی را پیدا کنیم و با هم مذاکره و صحبت کنیم که از چه راهی میشود به این مقصد عالی رسید؟ چون الآن واسطه فیض همان یک نفر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است. در هر فیضی، خصوصی باشد یا عمومی، داخلی باشد یا خارجی، جسمانی باشد یا روحانی، بلاکلام واسطه او است. [حتی] اگر [در توسل] اسم او را نیاوریم و اسم سایر ائمه علیهم‌السلام را بیاوریم، بالأخره به او راجع [و رهنمون] میشویم. حتی گفته اند دیده ایم [ائمه علیهم‌السلام حوائج را] به همدیگر حواله داده اند، تا به آن آخری (امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) رسیده است. [مثلاً شخصی] به حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم توسل کرده است [و ایشان او را] به فلان امام علیه‌السلام حواله داده است و همینطور تا رسیده به حضرت [ولیّعصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف].

هر راهی غیر از این برویم آخرش پشیمان میشویم! باید او را پیدا کنیم. شاید چشم های ما قابل این مطالب نیست. حالا [قابل] باشد یا نباشد، [حتی] در منا یا عرفات شاید [ایشان را] دیدیم، این  که کار را همیشگی درست نمی کند؛ باید راهی را پیدا کرد که کار را همیشگی درست کند!

گزیده‌ای از بیانات موجود در آرشیو مرکز

 

جهت مشاهده تمامی تولیدات رسانه‌ای مرتبط با کتاب «بشارت از حضرت حجت(عج)»، و دسترسی به مجموع صوت‌ها و فیلم‌های بیانات حضرت‌ آیت‌الله بهجت، که قابلیت دسترسی به آن‌ها از طریق بارکد(QR)، در حاشیه صفحات کتاب فراهم گردیده است، به لینک ذیل مراجعه فرمایید:

ویژه‌نامه اینترنتی کتاب بشارت از حضرت حجت(عج)

 


دانلود صوت / راهی برای ارتباط همیشگی….mp3

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها