صفحه اصلی

در حال بارگیری...
ویژه‌نامه بشارت از حضرت حجت (عج)

فقط شیعه شهید است، چون برای فرج دعا می‌کنند

برگرفته از کتاب بشارت از حضرت حجت (عج)، ص٢٧٢
 

«وَ اللَّهِ مَا الشَّهِيدُ إِلَّا شِيعَتُنَا وَ لَوْ مَاتُوا عَلَى فُرُشِهِم‏». شیعه چون منتظر است و دعای برای تعجیل فرج میکند، مثل این است که همراه با امام خود مشغول جهاد باشد. «مَا الشَّهِيدُ إِلَّا شِيعَتُنَا». او در خانه، مرده، اما شهید است. این در جنگ [افرادی را] کشته و [خودش هم] کشته شده است ولی شهید نیست، بلکه اگر کشته شد، یک قتلی در دنیا دارد و یک قتلی هم بعد از مرگ دارد.١

بیانات در درس خارج جهاد، ١٣٨٧/٠٨/١٣


١. اشاره به روایت عبداللهبنسنان که از امام صادق علیه‌السلام پرسید: « جُعِلْتُ فِدَاكَ مَا تَقُولُ فی هَؤُلَاءِ الَّذِينَ يُقْتَلُونَ فی هَذِهِ الثُّغُورِ قَالَ فَقَالَ الْوَيْلُ يَتَعَجَّلُونَ قَتْلَةً فِي الدُّنْيَا وَ قَتْلَةً فِي الآخِرَةِ وَ اللَّهِ مَا الشَّهِيدُ إِلَّا شِيعَتُنَا وَ لَوْ مَاتُوا عَلَى فُرُشِهِمْ؛ فدایتان بشوم! درباره آن افرادی که در این مرزها کشته میشوند، چه میگویید؟ حضرت علیه‌السلام فرمود: وای! بر آنها برای یک بار کشته شدن در دنیا و یک بار کشته شدن در آخرت، عجله میکنند! به خدا سوگند، شهیدی نیست جز شیعیان ما؛ حتی اگر بر فرشهایشان بمیرند»؛ تهذیب الأحکام، ج۶، ص١٢۶.

 

 

 

جهت مشاهده تمامی تولیدات رسانه‌ای مرتبط با کتاب «بشارت از حضرت حجت(عج)»، و دسترسی به مجموع صوت‌ها و فیلم‌های بیانات حضرت‌ آیت‌الله بهجت، که قابلیت دسترسی به آن‌ها از طریق بارکد(QR)، در حاشیه صفحات کتاب فراهم گردیده است، به لینک ذیل مراجعه فرمایید:

ویژه‌نامه اینترنتی کتاب بشارت از حضرت حجت(عج)

 


دانلود فیلم / فقط شیعه شهید است، چون برای فرج دعا می‌کنند

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها