صفحه اصلی

در حال بارگیری...
ویژه‌نامه بشارت از حضرت حجت (عج)

سفیانی از حتمیّات است

برگرفته از کتاب بشارت از حضرت حجت (عج)، ص١٧٧
 

راه [نجات] منحصر به ظهور حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است در حكومت حقّه و حكومت عادله، و آن هم وقتش با خداست. لذا [وقتی] ابومسلم برای سه نفر نوشت كه با شما بيعت می كنيم و شما را هم نصرت میكنيم، [حضرت صادق علیه‌السلام]، بدون اینکه نامه را بخواند، آن را روی چراغ گذاشت و سوزاند.١ فرمود: تا خروج سفيانی محقق نشود، وقت ظهور نمی شود. [ظهور و قیام حضرت ولیّعصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف] مقیّد است به «زمانی»، نه به «زمان».٢ ما مدعی هستيم كه می توانيم با آيات و بيّنات اثبات كنيم [که با تحقق نشانه ها و وقایع ذکر شده، حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ظهور می نماید] و آن وقت اگر وقتش رسيد و شروط رسيدنش محقق شد، آن وقت ظهور می كند.

بیانات در درس خارج اصول، ١٣٨٧/١١/٢١


١. این مطلب برگرفته از دو روایت است: «از فضل کاتب روایت شده است که گفت: نزد امام صادق علیه‌السلام بودم که نامه ابومسلم به دست ایشان رسید. فرمود: نامه ات جواب ندارد؛ از نزد ما بیرون شو ... حضرت سه مرتبه فرمود: ای فضل! زمین (و روزگار) چنین سپری خواهد شد تا سفیانی خروج کند. پس هر گاه سفیانی خارج شد، ما را اجابت کنید و این از حتمیّات است»؛ نک: کافی، ج٨، ص٢٧۴؛ مناقب آل ابی طالب، ج۴، ص٢٢٩.

«وقتی خبر مرگ ابراهیمِ امام به ابومسلم رسید، نامه هایی را به سمت حجاز برای جعفر بن محمد (امام صادق علیه‌السلام) و عبدالله بن حسن و محمد بن علی بن حسین فرستاد و آن ها را به خلافت مسلمین فراخواند. ابتدا با امام صادق علیه‌السلام آغاز کرد. وقتی حضرت علیه‌السلام نامه او را خواند، آن را سوزاند و فرمود: این هم جواب!‏»؛ مناقب آل أبي طالب علیهم‌السلام ، ج۴، ص٢٢٩.

٢. یعنی ظهور حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف مشروط به گذشتن زمان معینی نیست، بلکه مقارن با اتفاقات و نشانه هایی است که در هر زمان ممکن است اتفاق بیفتد؛ مثل زیاد دعا کردن مردم برای فرج، پر شدن زمین از ظلم و جور، خروج سفیانی، صیحه آسمانی و... .

 

 

جهت مشاهده تمامی تولیدات رسانه‌ای مرتبط با کتاب «بشارت از حضرت حجت(عج)»، و دسترسی به مجموع صوت‌ها و فیلم‌های بیانات حضرت‌ آیت‌الله بهجت، که قابلیت دسترسی به آن‌ها از طریق بارکد(QR)، در حاشیه صفحات کتاب فراهم گردیده است، به لینک ذیل مراجعه فرمایید:

ویژه‌نامه اینترنتی کتاب بشارت از حضرت حجت(عج)

 


دانلود فیلم / سفیانی از حتمیّات است

دانلود صوت / سفیانی از حتمیّات است

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها