صفحه اصلی

در حال بارگیری...
ویژه‌نامه بشارت از حضرت حجت (عج)

هیچ‌چیز بر او مخفی نیست

برگرفته از کتاب بشارت از حضرت حجت (عج)، ص١٢٣
 

برای امام علیه‌السلام هیچ چیز مخفی نیست. او همیشه میداند که مثلاً در فلان جا گنجی وجود دارد و چگونه گنجی است و در کجا چیزهای نفیس و گرانبها وجود دارد. برای امام علیه‌السلام که سهل است؛ از همین علمای بزرگ ما عجایب و غرایبی نقل شده است که انسان را متحیر میکند. مرحوم شیخ عبدالحسین تهرانی قدس‌سره، داخل مسجد متوکل عباسی ملعون شده و میگوید: «اینجا را حفر نمایید!» حفر کردند و دیدند که سنگهای گرانبهای مرمر عجیب و غریبی در آنجا دفن شده است. آنها را آوردند و در حرم امامین عسکریین علیهما‌السلام قرار دادند و تمام حرم را با آن سنگها فرش کردند. چه کسی میدانست که آن سنگهای گران قیمت، در آنجا مدفون است؟!

بیانات در درس خارج زکات، ١٣٨٠/٠٧/٢٩

شنیدهام _ البته باید تحقیق کرد آیا در روایات چنین چیزی وجود دارد یا نه، چون در دعایی [خطاب به حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام] آمده است: «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ وَ عَلَى وَلَدَيْكَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ عَلَى ضَجِيعَيْكَ‏ آدَمَ وَ نُوحٍ وَ عَلَى جَارَيْكَ هُودٍ وَ صَالِحٍ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ»١ _ میگویند سیّد بحرالعلوم قدس‌سره، یک جایی را [در وادی السلام] نشان داد و فرمود: «اینجا را حفر کنید!». حفر کردند و دیدند یک لوحی پیدا شد که روی آن نوشته شده بود «هذا قَبْرُ هُودٍ وَ صالحٍ». قبر هود و پهلوی آن هم قبر صالح. تا به حال هم همان گونه معمور (آباد) است.

مقام حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف که در نجف است احتمال دارد همین گونه باشد که یکی از علما آن را تعیین کرده باشد که حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف اینجا تشریف آوردهاند.

بیانات در درس خارج خمس، ١٣٨٣/٠۶/٢۴


١. زاد المعاد، ص۴٨۶.

 

 

جهت مشاهده تمامی تولیدات رسانه‌ای مرتبط با کتاب «بشارت از حضرت حجت(عج)»، و دسترسی به مجموع صوت‌ها و فیلم‌های بیانات حضرت‌ آیت‌الله بهجت، که قابلیت دسترسی به آن‌ها از طریق بارکد(QR)، در حاشیه صفحات کتاب فراهم گردیده است، به لینک ذیل مراجعه فرمایید:

ویژه‌نامه اینترنتی کتاب بشارت از حضرت حجت(عج)

 

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها