صفحه اصلی

در حال بارگیری...
ویژه‌نامه بشارت از حضرت حجت (عج)

ایمان، حقیقت اسلام

برگرفته از کتاب بشارت از حضرت حجت (عج)، ص١٠۵
 

«ایمان» همان «اسلام» است و یک مطلب است؛ اگر نگوییم «اسلام» هم همان «توحید» است. به جهت اینکه تمام انبیاء، مثل یک نبیّ واحد هستند؛ تمام اوصیاء هم مثل یک وصیّ واحد هستند. تمام اینها از توحید است، و لذا در اوّل امر، حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم می فرماید: «قُولُوا لاإِلَهَ إِلَّا اللَّهُ، تُفْلِحُوا»١ (بگویید خدایی جز اللّه نیست، تا رستگار شوید)؛ خلاص شد، هیچ چیز دیگری نفرمود. در اوّل امر، یقیناً همین کلمه را فرمود. بعد از مدتی، اظهار کرد که اگر کسی دعوت من را اجابت کند، وزیر من خواهد شد؛ احدی جواب نداد. سه دفعه حضرت صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم این مطلب را فرمود، [هر بار] حضرت امیر علیه‌السلام ایستاد و گفت: من حاضرم دعوت شما را اجابت کنم.

***

این خودش قویترین دلیل است كه هر کسی حدیث ثقلین را قبول دارد، باید این مطلب را تماماً قبول داشته باشد که او (امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ) از همان زمانی که پدرش امام حسن عسکری علیه‌السلام وفات کرد، موجودِ حیّ است.

بیانات در درس خارج زکات، ١٣٨٠/٠٨/٠۶


١. بحارالأنوار، ج١٨، ص٢٠٢.

 

جهت مشاهده تمامی تولیدات رسانه‌ای مرتبط با کتاب «بشارت از حضرت حجت(عج)»، و دسترسی به مجموع صوت‌ها و فیلم‌های بیانات حضرت‌ آیت‌الله بهجت، که قابلیت دسترسی به آن‌ها از طریق بارکد(QR)، در حاشیه صفحات کتاب فراهم گردیده است، به لینک ذیل مراجعه فرمایید:

ویژه‌نامه اینترنتی کتاب بشارت از حضرت حجت(عج)

 


دانلود فیلم / ایمان، حقیقت اسلام

دانلود صوت / ایمان، حقیقت اسلام.mp3

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها