صفحه اصلی

در حال بارگیری...
دیگر رسانه‌ها

چشم انتظاران، مکاشفه ای از آیت‌الله بهجت قدس‌سره

مجموعه «کمی نزدیک‌تر» _ قسمت پنجم

 

اعمال و خیراتی که برای اموات می‌کنیم آیا به دستشان می‌رسد؟ خیلی دوست داریم بدانیم در چه وضعیتی هستند ولی اصلاً راهی نمی‌شناسیم، به خوابمان هم نمی‌آیند، چه کار کنیم؟

آیت‌الله منفرد:

یقین داشته باشند حتی یک صلوات برای ارواح اثر دارد. به دست آنها می‌رسد؛ یکی از دوستان من گفت - در همین خانه گفت - من غیر از نماز واجب و روزه واجب، هر عملی انجام می‌دهم هدیه می‌کنم برای پدر و مادرم، حتی یک صلوات هم؛ یک شب پدرم را خواب دیدم گفت محمد جان از تو راضیم، ممنونت هستم؛ آن یک صلوات تو هم برای من می‌رسد. بیا این اتاق ما سقفش چکه می‌کند، این را درست کن. گفت بلند شدم رفتم قبرستان، دیدم باران آمده و سنگ قبر فرو رفته و آن‌جا آب جمع شده است!

حتی یک صلوات ما برای ارواح می‌رسد.
 
آیت اللّه العظمی بهجت فرمود: یک بنده خدایی [برای] یک مشک آب پول داد به آن سقاها که مشک آب پر می‌کنند، ببرد و در سقاخانه خالی کند. یک پول جزئی هم داد - یه دینار چقدر - نیتش را هم کرد [برای] ارواح مومنین و مومنات کل نجف! بعد در عالم مکاشفه خود آقای بهجت دیده بود که ارواح دارند تمام به طرف این هدیه می‌آیند. از همه این‌ها می‌پرسند الان شما کجا می‌روید؟ گفتند الآن برای ما یک مشک آب به نیت ما دادند می‌رویم سهم خودمان را بگیریم. 

 


دانلود فیلم / قسمت پنجم.mp4

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها