صفحه اصلی

در حال بارگیری...
دیگر رسانه‌ها

درباره هم‌نشینی با خوبان

مجموعه «کمی نزدیک‌تر» _ قسمت چهارم

 

سوال: همت ما کم شده است. تا تصمیم به حرکت به سوی خدا می‌گیریم، قصد می‌کنیم که آدم بشویم، منصرف می‌شویم دوباره روز از نو روزی از نو؛ یک مدت خوب هستیم ولی دوباره همان گناهکار سابق می‌شویم؛ چه کار کنیم؟

آیت‌الله منفرد:

همنشینی با افراد خوب! 

گرت هواست که معشوق نگسلد پیوند، 
نگهدار سرِ رشته را تا نگهدارد؛ 

اگر انسان با افراد خوب [و] اخیار مجالست کند، خوبی آن‌ها در این اثر می‌گذارد، همّت این هم عالی می‌شود و به آن مقامات عالی کم کم إن‌شاءاللّه واصل می‌شود. 

دریغ و درد که تا این زمان ندانستم، 
که کیمیای سعادت رفیق بود رفیق؛ 

همین رفیق، انسان را تباه می‌کند. همین رفیق، انسان را به اوج سلامت می‌رساند. باید سعی کنند که با آن‌هایی که در کسب دروغ می‌گویند تقلّب دارند، خدعه دارند، نیرنگ دارند اصلا با آن‌ها معاشرت نکنند، با مؤمنین سروکار داشته باشند با متدینین؛ که آن ایمان آن‌ها در این‌ها اثر بگذارد و اثر هم می‌گذارد.

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

مجالست با انبیاء و اوصیاء، مرافقت با ملائکه است دیگر! همه‌اش معنویات است. حالا ما هم نمی‌توانیم عذر بیاوریم که آنها که نیستند تا ما با آنها مجالست کنیم. آثار قطیعه‌اش که به منزله ملاقات خودشان است، قرآن؛ مجالست با قرآن مجالست با خود حضرت رسول صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم است. و همچنین آثار اوصیاء؛ صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه مثل این است با خودشان داریم مکالمه می‌کنیم، داریم گوش می‌دهیم اصلاً چه می‌فرمایند!

 


دانلود فیلم / درباره هم‌نشینی با خوبان

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها