صفحه اصلی

در حال بارگیری...
اخبار

کتاب حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه الشریف منتشر شد.

مجموعه بیانات آیت‌اللّٰه بهجت پیرامون حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف
پس از سالیانی پیگیری و تلاش دست‌اندرکاران و پژوهشگران مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌اللّٰه بهجت، همزمان با ایام سالگرد ارتحال ملکوتی آن فقیه عارف، منتشر شد.

مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت با توجه به اهمیت ویژه موضوع مهدویت، بر آن شد کتابی با محوریت حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، برگرفته از گفتار و سیره فقیه عارف و معلم بزرگ اخلاق و عرفان، حضرت آیت‌الله‌ بهجت قدس‌سره منتشر سازد. این کتاب پس از تلاش فروان، با پشت‌سرگذاشتن مراحل گوناگونِ گردآوری و تنظیم، با عنوان «حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف» به چاپ رسیده است.

 

210- موکاپ کتاب حضرت حجت علیه السلام3 copy.jpg
 

کتاب حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه الشریف

مجموعه بیانات آیت‌اللّٰه بهجت قدس‌سره پیرامون حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف

لینک به فروشگاه اینترنتی جهت خرید این محصول

کمال حقیقی و سعادت نهایی انسان در گرو معرفت خداوند است و معرفت الله، جز از طریق معرفت جانشین و خلیفه او روی زمین ممکن نیست. اما ظلمی که ستمگران این امت در حق نمایندگان خداوند و اسباب پیوند زمین و آسمان روا داشتند ما را از حضور ظاهری آخرین ذخیره الهی محروم ساخت. اکنون برای شناخت امام مان راهی جز پی جویی آثار او نداریم، همان طور که در زمان امام صادق علیه‌السلام، آنان که در شهرهای بسیار دور بودند اخبار حضرت را از یاران نزدیک تر می گرفتند. این کتاب برگرفته از انوار تابناک یکی از پرنورترین چراغ های هدایت در زمان غیبت، آیت الله شیخ محمد تقی بهجت قدس‌سره است، امید است مطالعه آن و عمل به آموزه هایش، گامی باشد در جهت شناخت حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و قدم زدن در مسیر ایشان. ان شاء الله!

این کتاب حاوی عصاره ای از زندگانی عالمی بزرگ و عارفی پارسا و تنها چکیده ای از نود سال تحصیل علم و جهاد اکبر و تثبیت اخلاص و نزول توفیق الهی است. بنابراین بدیهی است آنچه در آن منعکس شده، تنها بخش کوچکی از این ثمرات گران بهاست.

هر عاشق شیدایی که دیدار امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را انتظار می کشد، مشتاق شنیدن سخنان و حکایات چنین کسی است که توفیق تشرف به محضر حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را یافته و از دریای معارف او جرعه ها چشیده است. شخصیت کم نظیری که در پرتو عنایات اهل بیت علیهم‌السلام پرورش یافت و به کمالات بی نظیری دست یافت که فراتر از دایره ادراک و تصور ما است. مهمترین کرامت ایشان که محور همه مقامات ایشان است بندگی و اطاعت محض از دستورات الهی بود. او تسلیم امام زمان خود بود و کتاب زندگی اش را با حضور در محضر ایشان نگاشته بود. کتابی که سطر به سطر آن دلدادگی و شیدایی و بندگی است. اگر چه جز اوراق اندکی از آن برای ما آشکار نشد، اما همین مقدار مغتنم است و خواندنش برای شیفتگان امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف راهگشا است.

کتاب حاضر ثمره بیش از بیست سال فعالیت و تلاش جهادی  دست اندرکاران و پژوهشگران مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله بهجت در جمع آوری فرمایشات  آن فقیه عارف و حدود سه سال کار مستمر جهت تحقیق و تتبع و تدوین نهایی آن تحت اشراف شاگردان ایشان و بیت معظم له است.

این کتاب حاوی عصاره ای از زندگانی عالمی بزرگ و عارفی پارسا و تنها چکیده ای از نود سال تحصیل علم و جهاد اکبر و تثبیت اخلاص و نزول توفیق الهی است. بنابراین بدیهی است آنچه در آن منعکس شده، تنها بخش کوچکی از این ثمرات گران بهاست.

 

به طور کلی این کتاب مشتمل بر چهار گلستان است:

۱. گلستان اول: راه وصال؛

در گلستان اول پایه های اساسی الگوی فکری و سیره عملی آیت الله بهجت قدس‌سره درباره چگونگی ارتباط با امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بیان می شود. این فصل از کتاب در دو بخش پایه های اعتقادی و عملی ارتباط با امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف تنظیم شده است، و بیانگر دیدگاه معظم له در این دو ساحت است.

 

۲. گلستان دوم، دسته گل‌های نرگسی؛

گلستان دوم که بیشترین حجم کتاب را به خود اختصاص داده است، دربردارنده بیانات گران بهای آیت الله بهجت قدس‌سره پیرامون امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است. این گلستان با توجه به گستردگی موضوعات در 12 گلشن دسته بندی و تنظیم شده است. در این بخش، ضمن پرهیز از تکرار، گاه یک حکایت در چند جا بیان شده است. چراکه هر یک از نقل ها دارای نکات منحصر به فردی است که در کنار هم تصویر جامعی از موضوع را به مخاطب ارائه می دهند. ضمن آنکه نشان دهنده اهتمام ویژه ایشان به آن موضوع نیز می باشد.

 

۳. گلستان سوم، توتیای دیدگان؛

گلستان سوم به تشرفات آیت الله بهجت قدس‌سره محضر حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف اختصاص  یافته است. حکایاتی اندک از تشرفات متعددی که از گوشه و کنار پرده ضخیم کتمان او بیرون زده و نشان دهنده ثمره مجاهدت های این عالم ربانی در طول عمر خویش در راستای رضای امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است. این تشرفات حکایت از رابطه ای عمیق میان او و حبیبش دارد، که یک عمر سعی در کتمان آن داشت. خواندن این بخش هر عاشق شیدایی را برای دیدار یار حقیقی تشنه تر می کند و آتش عشقش را شعله ورتر می سازد.

 

۴. گلستان چهارم، ملحقات (سخنی با خردمندان)؛

بخش چهارم کتاب همچنان که اشاره شد، به توضیح و تبیین پاره ای از موضوعات و مفاهیم طرح شده در فرمایشات آن عالم ربانی اختصاص دارد که با تلاش پژوهشگران این مرکز و با درنظر گرفتن مبانی و منظومه فکری حضرت آیت الله بهجت، مقالاتی علمی پژوهشی جهت علاقه مندان به مباحث مهدویت تنظیم و تدوین گردیده است. همچنین در این بخش سؤالات و شبهاتی که ممکن است خواننده را به دلیل فقدان دانش کافی پیرامون آن، دچار تزلزل یا توقف نماید، مطرح شده و با استناد به منابع حدیثی تشیع و اهل سنت به آن ها پاسخ داده شده است.

به ثمر نشستن این اثر در طلیعه قرن جدید را به فال نیک می گیریم. امید آنکه بتوانیم سلوک و سیره این عبد خدا را سرلوحه زندگی قرار دهیم و در پرتو آن با امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف عهدی جدید ببندیم و به سهم خود در تعجیل فرج اثرگذار باشیم.

 

تجدید عهد و پیمان در طلیعه قرن جدید

به ثمر نشستن این اثر در طلیعه قرن جدید را به فال نیک می گیریم. امید آنکه بتوانیم سلوک و سیره این عبد خدا را سرلوحه زندگی قرار دهیم و در پرتو آن با امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف عهدی جدید ببندیم و به سهم خود در تعجیل فرج اثرگذار باشیم. از خداوند منان می خواهیم همان‌طور که این کتاب، به نام مبارک ولیّ عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نورانی و مبارک گردیده است، نامه اعمالمان را نیز با اکسیر رضایت آن دردانه هستی درخشان سازد. «يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَيْنَا إِنَّ اللهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ» (یوسف، ۸۸).

 


به‌زودی در کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور و عرضه شده در فروشگاه پایگاه اینترنتی مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره به آدرس Bahjatava.com :

لینک به فروشگاه اینترنتی جهت خرید این محصول


دانلود فیلم / تیزر کتاب حضرت حجت علیه‌السلام

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها