صفحه اصلی

در حال بارگیری...
کلیپ‌صوتی

استمرار حیات نبوت

حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:

این از مِنَن خدا بر ما است که ما با عبارات معصومین علیهم‌السلام مثل عبارات خود حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله معامله می‎کنیم؛ می گوییم: آن کسی که الآن هم تشریف دارد (امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، به منزله‌ی این است که عمر حضرت رسول(ص) تا به حال طولانی است. و [وجود ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام یکی پس از دیگری] مثل همان (حضرت رسول(ص)) است.

آیا این هم از کرامت های شیعه حساب نمی شود؟ از مفاخر شیعه نیست که ما می گوییم حضرت رسول(ص) زنده است. [وصایت ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام و امام عصر(عج)] بقای حضرت رسول(ص) است.

آیا این هم از کرامت های شیعه حساب نمی شود؟ از مفاخر شیعه نیست که ما می گوییم حضرت رسول(ص) زنده است. [وصایت ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام و امام عصر(عج)] بقای حضرت رسول(ص) است.

پیامبر(ص) فرمود: این دو با هم هستند؛ ثقلین با هم هستند و «لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی یَرِدا عَلَیَّ الحَوْضَ»  (هرگز از هم جدا نشوند تا این‎که در حوض [کوثر] بر من وارد شوند). هر جا قرآن هست، عترت هم با آن هست.
این هم یکی از غیب گویی های روایات حضرت رسول(ص) نزد شیعه است که «لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی یَرِدا عَلَیَّ الحَوْضَ». یعنی چه؟ غیر از این‎که با هم هستند [معنایی ندارد]. نمی‌شود یک زمانی بیاید که قرآن باشد و عترت نباشد؛ آن هم عترتی که:
«لَاتُعَلِّمُوهُمْ فَهُمْ أَعْلَمُ مِنْكُمْ‏»  (به ایشان نیاموزید که آن‎ها از شما داناترند) و [عترتی که] «مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُما أَبَداً»  (تا زمانی که به آن دو چنگ زنید، هیچ گاه بعد از چنگ زدن به آنان گمراه نشوید). این‎طور عترتی [با چنین عظمتی]!

فعلی هذا این هم از معجزات واضحات تشیّع است که می گویند حضرت رسول(ص) زنده است؛ به کوری چشم هر کسی که نفهمد:  «وَ مَنْ لَمْ يَجْعَلِ اللّهُ لَهُ نُوراً فَما لَهُ مِنْ نُورٍ» (و آن‎كه خداوند براى او نور قرار نداده است، نوری نخواهد داشت‏).

مقصود این‎که این هم یکی از مِنَن خداست که اگر کسی مُنصف باشد، همین شواهدی که در تشیّع هست، [برای حقانیت شیعه] کافی است؛ براهین دیگری برای این مطلب لازم نیست. با این‎که به براهین هم که مراجعه می‎کنیم، می‎بینیم اصلاً شواهد لازم نیست. همین ها کافی است.

بیانات در درس خارج فقه، کتاب صلاة، ١٢ اسفند ١٣٧٧

 


دانلود فیلم / استمرار حیات نبوت

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها