صفحه اصلی

در حال بارگیری...

استفتائات احکام غسل جنابت

٧٠٨. آيا مى‌توان منى را با اثر آن، مثلاً اين که اين مايع سفيد است اثبات کرد؟  

ج. خير، نمى‌توان اثبات نمود، بلکه بايد علايم منى را دارا باشد.

کتاب: استفتائات | شناسه: 2978 | پیوند ثابت
٧٢۴. آيا در انجام غسل مباشرت شرط است و اگر کسى آب را براى انسان باز کند و يا براى رسيدن آب به برخى از مواضع به شستن بدن کمک نمايد، اشکال دارد؟  

ج. مباشرت در حال اختيار شرط است ولى آب بازکردن ديگرى، منافى با مباشرت نيست.

کتاب: استفتائات | شناسه: 2994 | پیوند ثابت
٧۴٠. اگر قبل از غسل جنابت آبى از روى بدن شخص جنب به جاى ديگر ترشح کند، آيا اين آب پاک است يا نجس؟  

ج. اگر آن قسمت از بدن او پاک بوده، آن آب پاک است.

کتاب: استفتائات | شناسه: 3010 | پیوند ثابت
٧۵۶. آيا براى غسل جنابت، دوش گرفتن کافى است يا بايد به ترتيب عمل کرد؟  

ج. بايد به ترتيبى که در رساله ذکر شده عمل نمود و دوش گرفتن به تنهايى از غسل کفايت نمى‌کند.

کتاب: استفتائات | شناسه: 3026 | پیوند ثابت
٧٧٢. آيا شرم و حيا مى‌تواند موجب به تأخير انداختن غسل جنابت شود؟  

ج. جايز نيست به علت شرم و حيا غسل جنابت را به تأخير انداخت به گونه‌اى که نماز انسان قضا شده و يا مرتکب اعمالى که نياز به طهارت دارد، شود.

کتاب: استفتائات | شناسه: 3042 | پیوند ثابت
٧٨٨. اگر کسى در صورت شک در بقاى وقت، با جريان استصحاب باقى بودن وقت، غسل کند؟ آيا و در صورت غسل و معلوم شدن خلاف آن، غسل او صحيح است؟  

ج. بله، غسل صحيح است.

کتاب: استفتائات | شناسه: 3058 | پیوند ثابت
٨٠۴. آيا غسل‌هايى که مخصوص زن‌ها مى‌باشد، مى‌توانند با نيّت جنابت انجام شوند؟  

ج. اگر غسل جنابت هم بر عهده‌ى آن‌ها هست مى‌توانند.

کتاب: استفتائات | شناسه: 3074 | پیوند ثابت
٨٢٠. اگر شخصى غسل جبيره‌اى بگيرد بعد از چند روزى که جبيره برطرف مى‌شود، آيا لازم است دوباره غسل کند؟  

ج. خير، لازم نيست.

کتاب: استفتائات | شناسه: 3090 | پیوند ثابت
٨٣٧. آيا حنا مانع از وضو و غسل مى‌شود؟  

ج. اگر پس از شستن خود حنا، رنگ آن باقى مانده است، مانع از غسل و وضو نيست.

کتاب: استفتائات | شناسه: 3106 | پیوند ثابت
٨۵٢. آيا آبى که گاهى از انسان بعد از انجام غسل يا حين آن بيرون مى‌آيد، حکم منى را دارد؟ با توجّه به اين که به صورت طبيعى و بدون جستن و شهوت خارج مى‌شود.  

ج. اگر قبل از غسل بول و يا استبرا کرده، در صورت شک، حکم منى را ندارد. توضيح بيشتر در مسأله‌ى ٣۵١ رساله آمده است.

کتاب: استفتائات | شناسه: 3122 | پیوند ثابت

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها