صفحه اصلی

در حال بارگیری...

مراسم پانزدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره برگزار شد.

در روز پنجشنبه مورخ ٢٧ اردیبهشت ماه ١۴٠٣
مراسم پانزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره) با حضور علماء، روحانیون و دوستداران آن عالم ربانی در روز پنجشنبه مورخ ٢٧ اردیبهشت ماه ١۴٠٣ در مسجد حضرت آیت‌الله بهجت (مسجد فاطمیه گذرخان) قم برگزار گردید.

در این مراسم پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری محترم جناب آقای صیاف‌زاده و مداحی برادر ارجمند جناب آقای رئوفی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی به ایراد سخنرانی پرداختند.

«از دستورالعمل‌های این مرجع بزرگ که خودم هم از ایشان شنیدم، این بود که می‌فرمودند آنچه برای شما روشن است، انجام دهید؛ آنچه برای شما حرام و مکروه است، انجام ندهید؛ و آنچه برای شا مورد شک و تردید است، توقف کنید؛ خدا راه را به شما نشان خواهد داد»

سخنران مراسم در ابتدا با اشاره به روایات عنوان داشتند که هرکسی که مورد حمد و ستایش الهی قرار گرفته است، پس از عبور از ابتلائات و امتحانات مختلف بوده و حاصل آن رسیدن به جایگاه عبودیت و بندگی خداوند متعال است.

ایشان در ادامه عبودیت را به معنای بخشش همه‌ی دارایی انسان در راه خدا و برای خدا دانستند.

خطیب محترم با اشاره به برخی عنایات ویژه الهی نسبت به آیت‌الله بهجت قدس‌سره، این عنایات را ناشی از ابتلائات دوران حیات و  همچنین خصلت عبودیت و بندگی ایشان عنوان کردند.

ایشان ضمن بیان خاطره‌ای فرمودند: «سال اول طلبگی در همین مسجد از ایشان سؤال کردم که حضرت آقا چه کنیم که نماز شب‌خوان بشویم؟ ایشان فرمود: «نمازشب بخوانید تا نمازشب‌خوان شوید».

حجت‌الاسلام مؤمنی با بیان سیره اخلاقی و تربیتی آیت‌الله بهجت قدس‌سره فرمودند: «از دستورالعمل‌های این مرجع بزرگ که خودم هم از ایشان شنیدم، این بود که می‌فرمودند آنچه برای شما روشن است، انجام دهید؛ آنچه برای شما حرام و مکروه است، انجام ندهید؛ و آنچه برای شما مورد شک و تردید است، توقف کنید؛ خدا راه را به شما نشان خواهد داد».

ایشان ضمن بیان خاطره‌ای فرمودند: سال اول طلبگی در همین مسجد از ایشان سؤال کردم که حضرت آقا چه کنیم که نماز شب‌خوان بشویم؟ ایشان فرمود: «نمازشب بخوانید تا نمازشب‌خوان شوید» معنای این فرمایش آیت‌الله بهجت قدس‌سره را بعدها در درس اخلاق آیت‌الله مظاهری حفظه‌الله فهمیدم؛ ایشان می‌فرمود اگر می‌بینید برای نمازشب بیدار نمی‌شوید، قبل از خواب نمازشب بخوانید؛ اگر برای نماز شب خواب ماندید، بعد از بیدار شدن قضای آن را به جا بیاورید؛ آنقدر این عمل را تکرار کنید تا خدا به شما توفیق خواندن نمازشب را به بهترین وجه به شما عنایت کند.

سخنران این جلسه ضمن اشاره به وظایف منتظران در عصر غیبت یکی از دستورات مورد تأکید آیت‌الله بهجت قدس‌سره را خواندن دعای غریق[١] عنوان نمودند.

 


١. حضرت آیت‌اللّٰه بهجت قدس‌سره می‌فرمودند: برای تثبیت در دین و بودنِ بر صراط مستقیم، این دعا را در زمان غیبت، همه بخوانیم: «يا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِك‏؛ ای خدا، ای رحمت‌گستر، ای مهربان، ای زیر و رو کننده دل‌ها، قلب مرا بر دینت استوار و ثابت بدار.» وقت خواندن این دعا همین روزها می‌باشد. اگر این روزها این دعا را نخوانیم پس کی می‌خواهیم بخوانیم؟!.

 

در ادامه گزارش تصویری این مراسم معنوی به همراه صوت بخش‌های مختلف مراسم تقدیم حضور علاقه‌مندان خواهد گردید:

 


دانلود صوت / سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی.mp3

دانلود صوت / مداحی آقای رئوفی.mp3

دانلود صوت / قرائت قرآن- آقای صیاف‌زاده.mp3

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها