صفحه اصلی

در حال بارگیری...
شبکه‌های اجتماعی

نذر ٧٧ و توسل به حضرت زینب علیهاالسلام

از نذرهای مجرّب و مورد توصیه آیت‌الله بهجت قدس‌سره برای رفع حوائج
حضرت آیت الله بهجت قدس‌سره در توضیح چگونگی نیت این نذر توصیه می‌فرمودند: ضمن توسل به حضرت زینب علیهاالسلام، چنین نیت کرده و بگوید: برای خدا بر من است، به‌همان نیتی که آیت الله بهجت داشته‌اند، اگر این مشکل بنده حل شود (لازم است مشکل مدنظر نیت شود)، مبلغ مورد نظر را (مثلا ٧٧.٠٠٠ تومان) به همان روشی که مشخص نموده‌‌‌‌اند، پرداخت نمایم.

نذر یکی از سنت های اسلامی است که در آن انسان با خداوند پيمان مى بندد در صورت برآورده شدن خواسته اش براى شكرگزاری به درگاه الهی مقدار معينی از مال خود را در راه رضاى او صرف امور خيريه كند، يا عملی که از نظر دین پسندیده و مطلوب است انجام دهد و یا کار ناپسندى را ترک نماید.

یکی از نذرهای مجرّب و مورد توصیه آیت‌الله بهجت قدس‌سره برای رفع حوائج، نذر مشهور به «نذر ٧٧» است.

در این نذر، فرد با در نظر گرفتن میزان اهمیت حاجت و خواسته خود، براساس توان مالی و میزان اهمیت موضوع، مبلغی را تعیین می کند که دو رقم اول آن با هفتاد و هفت شروع می شود و سایر ارقام صفر لحاظ می گردد، مانند؛ ٧٧ تومان، یا ٧٧٠ تومان، یا ٧.٧٠٠ تومان، یا ٧٧.٠٠٠ تومان و ... .

نیت و صیغه نذر ٧٧

حضرت آیت الله بهجت قدس‌سره در توضیح چگونگی نیت این نذر توصیه می فرمودند: ضمن توسل به حضرت زینب علیهاالسلام، چنین نیت کرده و بگوید: برای خدا بر من است، به همان نیتی که آیت الله بهجت داشته اند، اگر این مشکل بنده حل شود (لازم است مشکل مدنظر نیت شود)، مبلغ مورد نظر را (مثلا ٧٧.٠٠٠ تومان) به همان روشی که مشخص نموده اند، پرداخت نمایم.

مبلغ نذر، پس از برآورده شدن حاجت پرداخت می شود و لازم است به متولیان مورد وثوق که از مصارف خاص آن مطلع اند تحویل داده شود.[1] این کار در زمان حیات آیت الله بهجت قدس‌سره توسط ایشان و تحت نظارت مستقیم معظم له انجام می پذیرفت. البته در اواخر عمر مبارکشان بنابر توصیه معظم له، فرزند مکرم ایشان به همان روش و در مصارف مورد نظر ایشان اقدام به انجام این نذر می نمودند.

 

جهت واریز مبلغ این نذر ٧٧، می‌توانید از طریق شماره کارت ذیل اقدام نمایید:

6037691521584243

 

استوری نذر ٧٧  و توسل به حضرت زینب علیهاالسلام
 

دانلود استوری نذر ٧٧  و توسل به حضرت زینب علیهاالسلام

 

[1]. درصورت ابهام یا اطلاع بیشتر از نحوه ادای نذر ٧٧ و شیوه پرداخت آن، با مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله بهجت تماس حاصل فرمایید.

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها