صفحه اصلی

در حال بارگیری...
شبکه‌های اجتماعی

عکس‌نوشت شنبه ٣١ فروردین ماه ١٣٩٨

برگرفته از کتاب شریف #اقبال_الاعمال سیدابن طاووس، مورد توصیه حضرت آیت الله بهجت

 

بنا بر روایت امام باقر‌ علیه‌السلام شب نیمه شعبان، برترین شب‌ها پس از شب قدر است و شبی است که باید برای تقرب به درگاه خداوند متعال، تلاش کرد. سید برای این شب، چند نماز و دعاهای گوناگونی با آثار و فضایل بی‌شمار، نقل کرده است .

از جمله اعمال این شب، دعای کمیل است. در این شب، صدوبیست‌وچهار‌هزار پیامبر به زیارت امام حسین‌ علیه‌السلام می‌آیند و گناهان زائران آن حضرت بخشیده می‌شود و به آنان گفته می‌شود: «عمل از سر گیرید»

فضیلت شب نیمه شعبان در کلام امام باقر علیه‌السلام

از امام باقر علیه‌‌السلام درباره فضیلت شب نیمه شعبان پرسیده شد. فرمود:

این شب، برترین شب بعد از شب قدر است. خداوند نعمت‌های افزون خود را در این شب به بندگانش ارزانی می‌دارد و به منت خود آنان را می‌آمرزد؛ بنابراین در این شب برای تقرب به خداوند متعال تلاش کنید که این شبی است که خداوند عزوجل به نفس خویش سوگند خورده است که در این شب هیچ درخواست‌کننده‌ای را تا زمانی‌که درخواست گناهی نکرده است، از درگاه خویش رد نکند. و این شب، شبی است که خداوند آن را برای ما اهل‌بیت قرار داده است، به ازای شب قدر که آن را برای پیامبر ما صلی‌الله‌علیه‌وآله قرار داده. پس در این شب تلاش کنید در دعا کردن و ستایش خداوند متعال. هر که در این شب ١٠٠ مرتبه سبحان‌الله، ١٠٠ مرتبه الحمدلله، ١٠٠ الله‌اکبر و ١٠٠ مرتبه لااله‌الا‌الله بگوید، خداوند گناهان گذشته او بیامرزد و حوایج دنیا و آخرت او را برآورده سازد، حتی اگر تقاضا نکرده باشد، ولی خداوند نیاز او را بدان امر بداند، باز هم خداوند نیاز او را برطرف سازد، از فضلی که بر بندگان خویش دارد.

(اقبال‌الاعمال، ج۲، اعمال شب قدر)
 

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها