صفحه اصلی

در حال بارگیری...
دستورالعمل

دستورالعمل آیت‌الله بهجت قدس‌سره برای بچه‌دار شدن

دستورالعملی مجرب از حضرت آیت‌الله بهجت برای بچه‌دار شدن

زوج‌هایی که از نعمت داشتن فرزند محروم هستند، همواره به‌دنبال راهی برای حل این مسئله‌اند. جدا از راهکار‌ها و درمان‌های طبی و پزشکی، ادعیه و روایات متعددی برای بچه‌دار شدن توصیه شده است.
در این میان حضرت آیت‌الله بهجت به زوج‌هایی که برای رفع این مشکل به ایشان مراجعه می‌کردند، انجام سه دستورالعمل ویژه را سفارش می‌کردند و می‌فرمودند: «مواردی را شنیده‌ایم که تا ۱۲ سال و حتی بالاتر بچه‌دار نمی‌شدند بعد با انجام این دستورات دارای فرزند شده‌اند».
در رابطه با مدت زمان انجام این دستورات نیز تأکید شده است که تا حصول نتیجه، هر روز به این روایات عمل شود، ان‌شاء‌الله به نتیجه خواهد رسید. در ادامه نحوه انجام این دستورالعمل‌ها شرح داده شده است:

 

دستورالعمل اول: در دست داشتن انگشتر فیروزه

دو عدد انگشتر فیروزه که بر آن، آیۀ مبارکۀ « رَبِّ لا تَذَرْنِي فَرْدًا وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوارِثِينَ‏. [انبیاء: ۸۹] » حک شده باشد، در دست داشته باشید[١] (یکی در دست شوهر و دیگری در دست همسر و تا رسیدن به نتیجه این کار ادامه یابد) و دقت کنید که نجس نشود.

***

 

دستورالعمل دوم: گفتن اذکار صبح و عصر

از امام محمد باقر علیه‌السلام روایت شده که هشام‌بن‌عبدالملک، دربانی داشت که دارای مال فراوانی بود، ولی فرزندی نداشت. حضرت علیه‌السلام به وی فرمودند: آیا می‌خواهی دعایی را به تو بیاموزم که صاحب فرزند گردی؟ دربان گفت: بله. حضرت فرمود: در هر صبح و عصر،[٢] هفتاد مرتبه «سُبحانَ اللّهِ» و ده مرتبه «اَستَغفِرُاللّهَ» می‌گویی و دوباره نُه مرتبه او را تسبیح «سبحان الله» می‌گویی و تسبیح دهم را به استغفار ختم می‌کنی [یعنی بعد از دهمین «سبحان الله»، بگو «استغفرالله» و سپس این آیه را] بخوان:[٣]

اِسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كانَ غَفَّارًا  يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْرارًا  وَ يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهارًا. [نوح: ۱۰_ ۱۲]

پس دربان این اذکار را گفت و صاحب فرزندان زیادی گشت.

راوی می‌گوید: من و همسرم به این روایت عمل کردیم و صاحب فرزند شدیم و به دیگر افرادی که فرزند نداشتند، آموختم و آن‌ها نیز صاحب فرزندان زیادی گشتند.

***

 

دستورالعمل سوم: گفتن اذکار بعد از نماز صبح و عشا

همچنین مردی شصت‌ساله از کمیِ فرزندان به امام باقر علیه‌السلام شکایت کرد؛ اینکه صاحب فرزند نمی‌شود؛ حضرت علیه‌السلام فرمودند: به مدت سه روز، پس از نماز عشا و پس از نماز صبح،[۴] هفتاد مرتبه بگو «سُبحانَ اللّهِ» و هفتاد مرتبه «اَستَغفِرُاللّهَ» و آن را با این قول خداوند عزوجل پایان بده:

اِسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كانَ غَفَّارًا  يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْرارًا  وَ يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهارًا. [نوح: ۱۰_ ۱۲]

سپس شب سوم با همسرت مجامعت کن؛ پس تو به اذن خداوند متعال، پسری سالم دارا خواهی شد.

روای گفت: این شخص این کار را انجام داد و یک‌سال نگذشته بود که خداوند به وی فرزندی عنایت فرمود. [مستدرک‌الوسائل، ج‏۱۵، ص۱۲۰]

 


١. نک: امالی شیخ طوسی، ص۴٩؛ وسائل الشيعة، ج۵، ص۹۵.

٢. بنابر توضیحات کتب لغت و همچنین ظهور عرفی، زمان گفتن این اذکار در نوبت صبح، از اذان صبح تا حدوداً سه ساعت بعد از آن و در نوبت عصر، از دو ساعت قبل از غروب آفتاب تا دو ساعت پس از غروب است.

٣. با توجه به تعدد روایات و اختلاف در تعداد اذکار در این بخش از روایت، مناسب است دهمین «سُبْحَانَ اللّه» و استغفارِ بعد از آن، با نیت رجاء مطلوبیت گفته شود. به عبارت دیگر برای انجام این دستور باید هفتاد «سبحان الله» و ده «استغفرالله» و نه «سبحان الله»، (و به رجاء مطلوبیت یک بار دیگر «سبحان الله» و یک «استغفرالله») گفته شود و بعد از آن، این آیات سوره مبارکه نوح (اِسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كانَ غَفَّارًا  يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْرارًا  وَ يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهارًا) خوانده شود.

۴. این دستور از بعد از نماز صبح روز اول آغاز می‌شود و آخرین نوبت آن بعد از نماز عشای روز سوم است، و مجامعت در همان شب انجام می‌شود.

 
بهجت‌الدعاء، ویراست دوم، ص۴٠۵

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها