صفحه اصلی

در حال بارگیری...
بیانات

راه مقابله با کفّار

بزرگان ما هر چه به ما گفتند: با کفار محبت و مودّت نداشته باشید، با آنها هم‌پیمان نشوید، آنها را یاری و تقویت نکنید. گوش نکردیم، و حالا هم شنیده شده که کفار گفته‌اند: اوضاع مسلمان‌ها دست ماست.

چه کار باید کرد؟ به‌حسب ظاهر هیچ کاری لازم نیست، مگر اینکه مسلمان‌ها در یک جا جمع شوند و تصمیم بگیرند بلاد اسلامیه با کفار رابطه نداشته باشند. رابطه ما با آنها رابطه مملوک با مالک است؛ «عَبْدًاً ممْلُوکاً لا یقْدِرُ عَلَی شَیءٍ؛ بنده مملوکی که توان انجام هیچ چیزی را ندارد».١ آیا ذلتی از این بالاتر؟!

الآن میان ما شش سال جنگ [تحمیلی] است، از یکی از رؤسای لشکر دولت عراق نقل شده که گفته است سیزده سال قبل از شروع جنگ خبر داشتیم که بغداد برای جنگ با ایران، ولی به اسم جنگ با اسرائیل، اسلحه خریداری می‌کند! واقعاً چرا ایرانی‌ها را بدون هیچ گناه و جرم از عراق بیرون کردند، جز برای مقدمه‌سازی برای جنگ با ایران؟! قطعاً عراق هم محرّک دارد، با کدام پول و از چه کسانی این همه اسلحه خریداری نموده، آیا بدون محرّک و پشتوانه و کمک امکان دارد که چنین جنگ و خون‌ریزی را به راه اندازد؟

بیدار نیستیم، بیدار نمی‌شویم، که در خواب غفلت به سر می‌بریم. معلوم می‌شود لایق نیستیم که رئیس و رهبر و امام ما غیبت نموده است.

در محضر بهجت، ج۲، ص۲۷۷
  • ١. نحل: ۷۵.

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها