صفحه اصلی

در حال بارگیری...
پادکست

محال است خانه‌های کاغذی بقا، دوام و ثبات داشته باشند

برگرفته از کتاب بشارت از حضرت حجت (عج)، ص١٧٠

محال است خانه‌های کاغذی بقا، دوام و ثبات داشته باشند. با این بادها، با این بادهای مخالف، محال است اینها بقا داشته باشند.

یک زمانی هم خواهد آمد که نوع مردم، یقین پیدا خواهند کرد که راه خلافی بود ما رفتیم، راه بدی بود ما رفتیم.

هفتاد و چند سال با شیوعیت [کمونیستی] زندگی کردند، بر ضد دین تبلیغات کردند، کارها کردند. کشتند هرکه را که با خودشان می‌گفتند مخالف است، بعد فهمیدند نه بابا آخرش چاهِ هلاکت است، آخرش هیچی است. این درندگی و توحش از این است که از همان روز اول خدا را فراموش کردند.

خاطرتان جمع باشد، اینهای دیگر هم (مستکبران و دشمنان کنونی دین)، اینهای دیگری که حالا هستند با آن همه تشخصاتی که دارند، آخرش پشیمان می‌شوند، اما یک روزی که پشیمانی هم شاید به حالشان فایده ندارد.

محال است خانه‌های کاغذی بقا، دوام و ثبات داشته باشند. با این بادها، با این بادهای مخالف، محال است اینها بقا داشته باشند. همین بقایشان را که می‌بینید چیست، درنده‌ها هم این بقا را دارند. شب و روز مشغولِ فکرِ در این هستند که طرف را چه جوری اهلاک بکنیم.

در فکر قول و مقال نباشیم، در فکر عمل باشیم. اگر در فکر عمل به معلومات باشیم دیگر خاطرجمع باشیم به اینکه شکست نخواهیم خورد روزبه‌روز روشن‌تر می‌شویم.

به دینِ کسی هم کار ندارند، مگر آن مقداری که مقدمه ریاست خودشان و توسعه ملک خودشان است مقدمیت دارد لفظ دین. اگر دین را بتوانند یک جوری بکنند که موافق با مقاصد سیاسی خودشان باشد همه‌شان متدین می‌شوند، همه‌شان می‌روند تو کنیسه، همه‌شان می‌روند عبادت می‌کنند. بله خیلی خیلی متعبد می‌شوند و متعبدین را با خودشان قرار می‌دهند.

مقصود، افراد روی زمین دو قسمند: متیقن و غیر متیقن. متیقن سرفراز است و خدا می‌داند چه مقام عالی دارد. آیا هنوز آن مقام برای «سلمان» باقی است یا بالاتر رفته؟ همچنین «مقداد»، «أبوذر»، «عمار» و امثال اینها. آنهایی که هِی روزبه‌روز آمدند و مراجعت کردند.

در فکر قول و مقال نباشیم، در فکر عمل باشیم. اگر در فکر عمل به معلومات باشیم دیگر خاطرجمع باشیم به اینکه شکست نخواهیم خورد روزبه‌روز روشن‌تر می‌شویم.

بیانات در دیدار با جمعی از بسیجیان، سال ١٣٨۴

 

 

جهت مشاهده تمامی تولیدات رسانه‌ای مرتبط با کتاب «بشارت از حضرت حجت(عج)»، و دسترسی به مجموع صوت‌ها و فیلم‌های بیانات حضرت‌ آیت‌الله بهجت، که قابلیت دسترسی به آن‌ها از طریق بارکد(QR)، در حاشیه صفحات کتاب فراهم گردیده است، به لینک ذیل مراجعه فرمایید:

ویژه‌نامه اینترنتی کتاب بشارت از حضرت حجت(عج)

 


دانلود فیلم / 004 - محال است خانه‌های کاغذی بقا، دوام و ثبات داشته باشند.mp4

دانلود فیلم / محال است خانه‌های کاغذی بقا، دوام و ثبات داشته باشند

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها