صفحه اصلی

در حال بارگیری...
اخبار

چاپ دهم کتاب رحمت واسعه همراه با ویراست و اضافات جدید منتشر شد.

کتاب رحمت واسعه مجموعه اشارات حضرت آیت‌الله بهجت رحمه‌الله درباره حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام

عظمت واقعۀ عاشورا و نمایش بینظیر فضایل الهیِ اهلبیت علیهم‌السلام در برابر دشمنان خدا و رسول او  موجب شد که این رویداد عظیم از جهات گوناگون، از دیگر رویدادهای بزرگ عالم متمایز شود؛ مصیبتی که پیش از وقوع آن، ملائکۀ الهی و انبیا و اوصیا علیهم‌السلام در سوگ آن نشستند و پس از وقوع آن نیز ائمۀ هدی علیهم‌السلام به ذکر این مصیبت عظمی پرداختند و مجالس عزا برپا کردند؛ مصیبتی که دیدههای امام عصر ارواحالعالمینلهالفداء را خونبار کرد.

دراینمیان، این عشق و ارادت و دلدادگی و توجه به برپایی این شعار بزرگ دینی، در حضرت آیتاللهالعظمی بهجت قدس‌سره نمود بارزی داشت. این امر در شخصیت آن مرجع فرزانه، در دو بُعد، ظهور یافته بود: اول، سیره و روش و دوم، گفتار و بیان ایشان.

کتاب پیش رو، با ملاحظۀ آنچه بیان شد، در سه بخش تنظیم شده است:

  • یک. روایتی کوتاه از سیره و روش آن عالم ربانی
  • دو. گزیدهای از بیانات حضرت آیتاللهالعظمی بهجت قدس‌سره
  • سه. پرسشها و پاسخها

همان‌طورکه در چاپ‌های پیشین اشاره شده بود، علیرغم تلاش چندین ساله دست اندرکاران مجموعه و پژوهشگران محترم، به یقین نکات فراوان دیگری در سیره و فرموده‌های حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره درباره حضرت اباعبداللهالحسین علیه‌السلام و واقعه کربلا و عاشورا وجود دارد که البته دست یابی به آنها به زمان بیشتری نیاز دارد.

اینک در ویراست سوم کتاب و همزمان با دهمین نوبت چاپ آن، مطالب جدیدی آماده و به کتاب اضافه گردیده است؛ علاوه بر آن با تلاش محققین مرکز، مصادر و منابع جدید و در مواردی، توضیحاتی تکمیلی ذیل برخی فرمایشات معظم‌له در پاورقی افزوده شده است. 

اینک در ویراست سوم کتاب و همزمان با دهمین نوبت چاپ آن، مطالب جدیدی آماده و به کتاب اضافه گردیده است؛ علاوه بر آن با تلاش محققین مرکز، مصادر و منابع جدید و در مواردی، توضیحاتی تکمیلی ذیل برخی فرمایشات معظم‌له در پاورقی افزوده شده است.  از جمله این مطالب عبارت‌اند از:

  • فرموده‌هایی از میان دروس فقه و اصول معظم‌له؛
  • مطلبی پیرامون اهمیت تعظیم شعائر در فرمایشات و سیره حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره در بخش آغازین کتاب و ذیل عنوان «تعظیم شعائر»؛
  • مقاله‌ای پژوهشی به‌صورت پی‌نوشت با عنوان «حجت علیه‌السلام و اتمام حجت» ذیل مطلبی از معظم‌له در این‌باره در صفحات پایانی فصل سوم کتاب.

امید آنکه تلاش‌های صورت گرفته برای جمعآوری و تدوین بخشهای گوناگون این کتاب، گامی مقبول برای ترویج معارف اهلبیت علیهم‌السلام و تلاشی پسندیده برای معرفی افکار ناب حضرت آیتاللهالعظمی بهجت قدس‌سره باشد.

 

لینک به فروشگاه بهجت‌آوا جهت خرید اینترنتی کتاب

 

مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیتاللهالعظمی بهجت قدس‌سره

 

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها