صفحه اصلی

در حال بارگیری...
اخبار نشر

ویراست جدید کتاب نفیس «بهجت‌الدعاء» منتشر شد

مجموعه ادعیه و اذکار مورد توصیه حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره
در آستانه فرارسیدن بهار قرآن، ماه پر نور و برکت رمضان و همزمان با آمدن بهار طبیعت و عید باستانی نوروز، کتاب نفیس بهجت‌الدعاء مجموعه ادعیه و اذکار مورد توصیه حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره با ویرایش جدید منتشر گردید.

عالم و عارف بزرگ هم عصر ما، حضرت آیت الله بهجت قدس‌سره، انس و الفتی شگفت با ذکر و دعا داشتند. ایشان برای هر روز و تمام ساعت ها و دقیقه های آن، برنامه دعا، نماز و ذکر داشتند. این فقیه و عارف، برنامه عبادی خود را تا آخر عمر ترک نکردند و زندگی شریفشان با فعالیت های عبادی و ایمانی آمیخته بود. شاید انتخاب چنین سبک زندگی از آن رو باشد که ایشان برای وقت خود ارزش فراوانی قائل بودند و نمی خواستند لحظه ای از عمر گرانقدرشان هدر برود. ایشان زیستن بدون دعا و عبادت را حقیقتاً هدر دادن عمر می دانستند. عمری که بنابر آیات قرآن کریم و روایات معصومین علیهم‌السلام باید در برابر لحظه لحظه آن در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم که در چه راهی گذرانده ایم؟ اگرچه انس با دعا و مداومت بر آن در زندگی همه عرفا و علما وجود داشته اما در زندگی سراسر برکتِ ایشان این امر مهم شدت و نمود افزونتری پیدا کرده است.

علی رغم اینکه آیت الله بهجت قدس‌سره از شهرت گریزان بودند، جاذبه و محبوبیت شان به آن اندازه زیاد بود که علاقمندان به رهنمودهای ایشان برای گرفتن پاسخ سؤال هایشان مشتاقانه به سوی ایشان می آمدند آن ها امید داشتند که برکتی از عبادات و دستورالعمل های آن عارف واصل، به روح و جسم و جان و وجودشان سرازیر شود.

اگر کسی ایشان را در حال نماز یا زیارت می دید در این فکر می رفت که او چگونه تا این حد دلباختگی و محبتی دارد که این گونه در نماز و عبادت از خود بی خود می شود؟ چه رازی میان او و خداوند وجود دارد که با آن صدای لرزان گویی حضور و وجود خدا را حس می کند؟ آیت الله بهجت قدس‌سره عاشقانه در قنوت دعا می کردند و به رکوع و سجده می رفتند. نمازهای رشک برانگیزی که هر انسانی حسرت آن را داشت که ای کاش آن نماز مال او بود! درست مثل یک جواهر قیمتی.

علی رغم اینکه آیت الله بهجت قدس‌سره از شهرت گریزان بودند، جاذبه و محبوبیت شان به آن اندازه زیاد بود که علاقمندان به رهنمودهای ایشان برای گرفتن پاسخ سؤال هایشان مشتاقانه به سوی ایشان می آمدند آن ها امید داشتند که برکتی از عبادات و دستورالعمل های آن عارف واصل، به روح و جسم و جان و وجودشان سرازیر شود.

می توان گفت علت اصلی تدوین و انتشار کتاب پر مخاطب «بهجت الدعاء» نیز همین شور و استقبال عموم مردم بود. کتابی که مجموعه ای از ادعیه، اذکار، نمازهای مستحبی و دستورالعمل های عبادی از زبان ایشان در آن گردآوری شده و انتشار چاپ اول آن به بهار 1396 باز می گردد.

کتابی که مجموعه ای از ادعیه، اذکار، نمازهای مستحبی و دستورالعمل های عبادی از زبان ایشان در آن گردآوری شده و انتشار چاپ اول آن به بهار 1396 باز می گردد.

این کتاب مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت و پیشنهادات و نقد و نظرهایی ارسال شد. به نظر می رسید که اگر در چاپ های بعدی، به این نقدها توجه جدی شود، اثری فاخر تدوین خواهد شد. به همین منظور، پژوهشگران مؤسسه تنظیم و نشر آثار برای چندین بار آثاری که از ایشان در قالب کتاب، فیلم، خاطرات و آرشیوهای مختلف صوتی- تصویری باقی مانده است را مورد بازبینی قرار دادند. 

نتیجه این تلاش ها اثر حاضر است که با ویرایش جدید به خوانندگان علاقمند عرضه می شود.

در این اثر، علاوه بر اصلاحات برخی مطالب در ویراست اول، مطالب جدیدی نیز بدان افزوده شده است.

 

اصلاحات و اضافات ویراست جدید به شرح ذیل است:

  • تنظیم متن دعاها و زیارات براساس نسخه مشهور و مرسوم مفاتیح الجنان.
  • افزودن توضیحات تکمیلی زیارات و دعاها با توجه به سیره و نظر آیت الله بهجت قدس‌سره و تکمیل مطالب مربوط به چاپ قبل .
  • تکمیل و دسته بندی جدید فصل دستورالعمل ها و توصیه های معظم له در دو بخش؛ بخش اول، بر اساس اذکار و اعمال و بخش دوم، براساس حاجات و رفع مشکلات.
  • افزودن ترجمه ادعیه و اذکار به صورت زیرنویس.
  • اضافه شدن فهرست تفصیلی _ موضوعی به انتهای کتاب برای دسترسی آسان تر مخاطبان به دستورات و ادعیه مورد نظرشان.
  • اصلاح اشکالات اِعرابی و نوشتاری واژگان در آیات و ادعیه.
  • رفع اشکالات و ایرادات گزارش شده در چاپ پیشین.

فهرست مطالب و نمونه‌ای از صفحات کتاب بهجت‌الدعاء

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به‌صورت آنلاین، از طریق فروشگاه اینترنتی بهجت‌آوا، به نشانی BahjatAva.com تهیه کنند؛

و یا از طریق شماره اختصاصی ٠٩١٠۵١٠۶١۶۵ در پیام‌رسان ایتا و تلفن ٠٢۵٣٧٨٣٣٣٧١ داخلی ٧ سفارش خرید خود را ثبت نمایند.

ارگان‌ها، ادارات و سازمان‌ها، برای تهیه کتاب می‌توانند با شماره ٠٩١٢٧٩٧۴٧۵٠ تماس بگیرید.

 

نمونه صفحات.jpg

 

 

نمونه صفحات2.jpg

 

نمونه صفحات3.jpg

 

نمونه صفحات4.jpg

 

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها