صفحه اصلی

در حال بارگیری...

184. دروغ بستن به خدا و پيغمبر ـ صلّى‌اللّه‌عليه‌وآله‌وسلّم ـ

٢٨۴٩. اگر کسى سخن دروغى را عمدا از معصوم ـ عليه‌السّلام ـ نقل کرد؛ ولى بعدا معلوم شد که سخنش راست بوده، آيا روزه‌اش باطل است.

ج. روزه‌اش باطل است؛ ولى کفاره ندارد.

کتاب: | شناسه: 5338 | پیوند ثابت
٢٨۵٠. آيا دروغ گفتن عمدى در مورد اولياءاللّه‌ و علما روزه راباطل مى‌کند؟  

ج. خير.

کتاب: استفتائات | شناسه: 5339 | پیوند ثابت
٢٨۵١. شخصى سخنانى را در مورد معصومين ـ عليهم‌السّلام ـ از کتابى که مى‌داند بعضى از مطالب آن غلط و دروغ است نقل مى‌کند؛ ولى نمى‌داند کدام يک از مطالب اين کتاب دروغ است، آيا روزه‌اش باطل است؟  

ج. خير.

کتاب: استفتائات | شناسه: 5340 | پیوند ثابت
٢٨۵٢. اگر شخصى مطلبى را به نقل از کتاب يا شخصى در حال روزه بيان کند و بعدا معلوم شود که اين مطلب دروغ بوده، روزه‌اش باطل است؟  

ج. خير.

کتاب: استفتائات | شناسه: 5341 | پیوند ثابت
٢٨۵٣. آيا روزه‌دار مى‌تواند عمدا يا سهوا روايتى را که منسوب به يکى از اهل‌بيت است از قول امام ديگر يا از قول پيامبر گرامى اسلام ـ صلّى‌اللّه‌عليه‌وآله‌وسلّم ـ نقل کند؟  

ج. مانعى ندارد.

کتاب: استفتائات | شناسه: 5342 | پیوند ثابت
٢٨۵۴. خواندن روضه از منابع غير معتبر و يا بر اساس آن‌چه نزد عموم مشهور است، موجب بطلان روزه مى‌شود؟ در صورت کشف خلاف چه طور؟  

ج. اگر به حسب نقل بخواند يا معلوم باشد که به نقل خوانده، روزه باطل نمى‌شود.

کتاب: استفتائات | شناسه: 5343 | پیوند ثابت
٢٨۵۵. اگر روزه‌دار سخنى را که عقيده به صحّت آن دارد، بيان کند و بعد بفهمد که کذب بوده، حکم آن چيست؟  

ج. روزه او صحيح است.

کتاب: استفتائات | شناسه: 5344 | پیوند ثابت
٢٨۵۶. اگر روزه‌دار سخنى را که اطمينان قاطع به صحّت آن ندارد و به هر حال احتمال دارد کذب باشد بيان کند، حکم آن چيست؟

ج. روزه او صحيح است.

کتاب: استفتائات | شناسه: 5345 | پیوند ثابت
٢٨۵٧. شخصى که مى‌داند قرآن را غلط مى‌خواند، آيا جايز است در حال روزه قرآن بخواند؟ اگر بخواند موجب بطلان روزه مى‌شود؟  

ج. اشکال ندارد.

کتاب: استفتائات | شناسه: 5346 | پیوند ثابت

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها