صفحه اصلی

در حال بارگیری...
معرفی کتب

کتاب به شیوه باران - مجموعه داستان‌های کوتاه، جلد ٣

معرفی محصولات مورد تأیید مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت قدس‌سره

 

6073.jpg

لینک به فروشگاه اینترنتی جهت خرید این محصول

خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی آیت‌الله‌ بهجت (قدس سره)

برای او که شیوۀ معمولش سکوت و کم‌گویی بود، «نگاه» میشد کبوتر نامه‌بر. به تک‌تک آدم‌هایی که می‌آمدند مسجد، نگاه می‌کرد. با نگاه سلام‌ می‌داد، دلجویی می‌کرد. آن‌هایی را که ته صف و یا کنجی نشسته بودند و چندان به چشم نمی‌آمدند هم می‌دید. نیازمندها را رصد می‌کرد، به اطرافیانش می‌گفت: آن آقا را می‌بینید؟ هم او که جلوی در نشسته، این پول را بدهید بهش. یا آن دیگری را می‌بینید آن گوشه، این هدیه را بدهید ببرد.

برای خرید نسخه الکترونیک، اینجـا را کلیک کنید.

---------------------------------------------------------------------------

مشخصات کتاب:

    قطع کتاب: پالتویی

    نوع جلد: شومیز

    تعداد صفحات: ٧٢

    نویسنده: اعظم ایرانشاهی

    ناشر: البهجة

    زبان: فارسی

---------------------------------------------------------------------------

آیت‌الله بهجت: مراجعه به تَراجم (شرح حال) علمای سلَف (گذشته)، به‌منزلۀ مراجعه به کتاب‌های معتبر اخلاقی است. هرکس که طالب تهذیب و ترقّی در امور معنوی است و می‌خواهد از زندگی و عمر خود چیزی استفاده کند، شایسته است به شرح احوال آن‌ها نگاه کند؛ که چه کارها می‌کردند.

آشنایان و نزدیکان حضرت آیت‌الله بهجت، کرامت ایشان را نه در شفای مریض و اطلاع از غیب و طی‌ّالارض و موت اختیاری، که با وجود همۀ این‌ها، در سخنان حکیمانه و رفتار روزمرۀ ایشان می‌دانستند. او به‌راستی مصداق کاملی بود از «کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَیْرِ اَلْسِنَتِکُمْ؛ با رفتار خود، دعوت‌کننده [به‌سوی دین] باشید.»

از آنجاکه قالب و سبک داستان کوتاه، ساده، روان و کوتاه است، مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت با بهره‌گیری گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی که از اطرافیان ایشان، تهیه و سپس پیاده‌سازی، نمایه‌زنی و دسته‌بندی شده بود، برای انتقال شیوه‌های رفتاری و معارفی  است که در رفتار ساده و صادقانۀ این عارف روشن‌ضمیر نمود یافته بود، آنها را برای بازنویسی به دست نویسندگان متعهد و مجرّب سپرد تا این خاطرات را در قالب داستان کوتاه بازنویسی کنند.

در بازنویسی این خاطرات سعی شد آن احساس و فضایی که گوینده در آن قرار داشت، بدون تغییر منتقل شود. امید آنکه خداوند متعال از کاستی‌های ما چشم پوشد و ما را در سایۀ لطف و رحمت بی‌پایان خود قرار دهد.

---------------------------------------------------------------------------

معرفی مجموعه پنج جلدی داستان‌های کوتاه:

این کتاب یکی از مجموعه پنج جلدی داستان‌های کوتاه از زندگی حضرت آیت‌الله بهجت با عنوان‌های:

١. کتاب این بهشت، آن بهشت

٢. کتاب در خانه اگر کَس است

٣. کتاب به شیوه باران

۴. کتاب ذکرها فرشته‌اند

۵. کتاب رد پای سپید

 

 

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها