صفحه اصلی

در حال بارگیری...
بیانات

فتنه‌انگیزی و ایجاد بازار فروش اسلحه

کفار خودشان کارخانجات بمب‌سازی و مواد شیمیایی را اداره می‌کنند و به کار می‌گیرند. اگر در اختیار دولت‌های کوچک بگذارند، باید به کارگیری آنها زیر نظر و به اجازه و رضای آنها باشد. امروزه (در جنگ عراق علیه ایران) که شهرها بمب‌باران، و مواد و گازهای مسموم‌کننده شیمیایی از طرف عراق پرتاب می‌شود و سازمان ملل ساکت است و حاضر نیست آن را محکوم کند، معلوم می‌شود خودشان داخل معرکه‌اند. تمام فسادها به خود آنها منتهی می‌شود، اگر ادامه جنگ و درگیری و خون‌ریزی را نخواهند، کافی است یک روز اسلحه ندهند، کم‌کم تنزل می‌کند و جنگ خاتمه می‌یابد. دلال‌های بین‌المللی اسلحه و سرمایه‌داران بزرگ با هم متحد می‌شوند و تبانی می‌کنند برای اغفال اشخاص و درس می‌دهند و کلاس و دوره می‌گذرانند و درس می‌خوانند که چطور دروغ بگویند و…!

معاویه خواست به رئیس یکی از طوائف شام بفهماند که علی علیه‌السلام عثمان را کشته است. وی گفت: بروم فکر و تأمل کنم. همین‌که رفت، عده‌ای را با فواصل مختلف نزد او فرستاد تا شهادت دهند که ما تحقیق کرده‌ایم و معلوم شد که علی عثمان را کشته است. تا بالاخره وی شهادت آنها را باور کرد و به معاویه گفت: فحص کردم و نزد من نیز ثابت شد که علی، عثمان را کشته است؛ لذا نزد معاویه آمد و گفت: اگر برای انتقام خون عثمان با علی نجنگی ما با تو می‌جنگیم.

بله، این‌گونه استادند و تبلیغات اثر می‌کند که بعد از گذشت سال‌های متمادی از مرگ عثمان و فراموش‌کردن ماجرا، به این صورت معاویه اهل شام را اغفال و بر علیه امیرالمؤمنین علیه‌السلام تحریک کرد.

در محضر بهجت، ج۲، ص۳۱۷

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها