صفحه اصلی

در حال بارگیری...
معرفی کتب

کتاب رحمت واسعه

معرفی محصولات مورد تأیید مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت قدس‌سره
6065.jpg

لینک به فروشگاه اینترنتی جهت خرید این محصول

کتاب رحمت واسعه؛ بیان خصائص حضرت سیدالشهدا(ع) در اشارات آیت‌الله بهجت (ره)

آیت‌الله بهجت قدس‌سره: خدا می‏‌داند که قضایای حضرت سیدالشهدا علیه‏‌السلام چه «رحمت واسعه‏‌ای» است.

عشق و ارادت و دلدادگی و توجه به برپایی شعائر بزرگ دینی، در حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره نمود بارزی داشت؛ تاآنجاکه به هر مناسبتی به ذکر فضائل و مصائب سیدالشهدا علیه‌السلام و یاران شهیدش می‌پرداخت. در عمل نیز همواره به برگزاری مراسم عزای آن حضرت اهتمام ویژه‌ای داشت و روضه هفتگی ایشان، سالیان متمادی بدون وقفه ادامه یافت.

کتاب «رحمت واسعه» اشارات و مواعظ مرحوم آیت‌الله بهجت در باب حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است که در دوره ششم از پویش مطالعاتی «روشنا» نیز معرفی شده، تا طیف مختلفی از مخاطبان را در بر بگیرد.

برای خرید نسخه الکترونیک، اینجـا را کلیک کنید.

-------------------------------------------------------------------------

مشخصات کتاب:

قطع کتاب: رقعی

نوع جلد: شومیز

تعداد صفحات: ٣٨۴

نویسنده : مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت

ناشر: البهجة

زبان: فارسی

-----------------------------------------------------------------------

عظمت واقعۀ عاشورا و نمایش بی‌نظیر فضائل الهیِ اهل‌بیت علیهم‌السلام در مقابل دشمنان خدا و رسول او، موجب شد که این رویداد عظیم از جهات گوناگون از دیگر رویدادهای بزرگ عالم متمایز شود؛ مصیبتی که پیش از وقوعش، ملائکۀ الهی و انبیا و اوصیا علیهم‌السلام در سوگ آن نشستند و پس از وقوع آن نیز ائمۀ هدی علیهم‌السلام به یادآوری این مصیبت عظمی پرداختند و مجالس عزا برپا کردند. پیروان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز در طول قرن‌های گذشته، همواره به امامان خویش اقتدا کرده‌اند و به مناسبت‌های گوناگون به بیان عظمت مقام و مصائب حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و یاران و اهل‌بیتش ـ که از مهم‌ترین شعائر دین است‌ ـ همت گماشته، در راه اعتلای آن، فداکاری‌ها کرده‌اند.

در این میان، این عشق و ارادت و دلدادگی و توجه به برپایی این شعار بزرگ دینی، در حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره نمود بارزی داشت؛ تاآنجاکه به هر مناسبتی به ذکر فضائل و مصائب سیدالشهدا علیه‌السلام و یاران شهیدش می‌پرداخت. در عمل نیز همواره به برگزاری مراسم عزای آن حضرت اهتمام ویژه‌ای داشت و روضه هفتگی ایشان، سالیان متمادی بدون وقفه ادامه یافت.

مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره با در نظر گرفتن اهمیت ویژه این موضوع، بر آن شد که کتابی با محوریت موضوع حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و واقعه عظیم عاشورا، برگرفته از گفتار و سیره آن عالم عارف منتشر سازد. این کتاب پس از تلاش فروان، با پشت‌سرگذاشتن مراحل گوناگونِ گردآوری و تنظیم، با عنوان «رحمت واسعه» به مرحله نشر رسید. این کتاب در سه بخش تنظیم شده است:

١. روایتی کوتاه از سیره و روش آن عالم ربانی: در این بخش به شرحی گذرا از دلدادگی و سر سپردگی آن عالم عارف به ساحت مقدس معصومین و اباعبدالله‌الحسین علیهم‌السلام پرداخته شده است.

٢. گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره: این بخش که قسمت عمده کتاب را تشکیل می‌دهد، در ٩ فصل گردآوری شده است.

٣. پرسش‌ها و پاسخ‌ها: در این بخش، گزیده‌ای از پرسش‌ها و پاسخ‌هایی از حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره، جمع‌آوری شده است.

-----------------------------------------------------------------------

6076.jpg

لینک به فروشگاه اینترنتی جهت خرید این محصول

کتاب شمیمی از رحمت واسعه

 گزیده‌ای است از کتاب «رحمت واسعه» که شامل اشارات و مواعظ مرحوم آیت‌الله بهجت در باب حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام می‌باشد.

-------------------------------------------------------------------------

مشخصات کتاب:

قطع کتاب: رقعی

نوع جلد: شومیز

تعداد صفحات: ١١٢

نویسنده : مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت

ناشر: البهجة

زبان: فارسی

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها