صفحه اصلی

در حال بارگیری...
بیانات

کرامات امامزاده ها

توسل به امامزاده‌ها برای برآورده شدن حوایج، مشهور و مجرب است، ولی عده‌ای در توسل به حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم بر ما ایراد می‌گیرند و ـ نعوذبالله ـ می‌گویند: «عَصای خَیرٌ مِنْ مُحَمدٍ!؛ عصای من از محمد برتر است!». حتماً برای اینکه با عصا حداقل می‌توان گرگ را از گوسفند دور کرد، ولی ـ نعوذبالله ـ او مرده و خاک شده است!

«وَ مَن لمْ یجْعَلِ اللهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نورٍ؛ هر کس که خدا برای او نوری قرار نداده باشد، نور نخواهد داشت».١

آقا سید محسن امین قدس‌سره به نقل از آنها می‌گوید: چه تهمت‌ها به ما می‌زنند که ما این سخن را گفته‌ایم. ولی آقا سید محسن قدس‌سره می‌گوید: تعجب است که الآن هم این سخن از آنها شنیده شده است و نمی‌گذارند که حجاج ضریح آن حضرت صلی‌الله‏ُعلیه‌وآله‌وسلم را ببوسند! مأمورین دورِ ضریح پیغمبر صلی‌اللهُ علیه‌وآله‌وسلم این سخن را می‌گویند، همین آقایان قبر یسَع نبی علیه‌السلام در دمام ـ شهری بین اَحسا و قطیف ـ را، منهدم کردند، و نیز قرآن را جلوی قبر پیغمبر چیده‌اند تا با قرآن، صاحب قرآن را بپوشانند، همان گونه که برادر و دوست معاویه، عمر و عاص قرآن را جلوی امیرالمؤمنین علیه‌السلام علم کرد!

«فَلِلهِ الْحُجةُ الْبَالِغَةُ؛ حجت رسا از آن خداست».٢

چه افرادی را که کشتند! و چه ناموس‌ها که بر باد دادند! و چه ظلم‌ها که به هنگام فتح بلاد مرتکب شدند! و چه فواحش که در قصرهایشان حتی الی‌الآن دارند!

همین آقایان که می‌گویند: ما سنی هستیم، اولین گنبدی که هدم کردند، گنبدِ زید‌بن‌الخطاب، برادر عمر‌بن‌الخطاب بود و قبر عثمان ـ که در آخر بقیع واقع است ـ را منهدم کردند. آیا او هم شیعه بود؟! آیا این همه علمای سنی که رد بر وهابیت نوشته‌اند، شیعه‌اند؟!

همین آقایان شعائر اسلام و محترمات و مقدسات حتی در نزد سنی‌ها را از بین بردند، قبور زوجات نبی صلی‌الله‏ُعلیه‌وآله‌وسلم، مالک، حضرت یسَع و حضرت اسماعیل، و ائمه بقیع علیهم‌السلام و… را با خاک یکسان کردند!

در محضر بهجت، ج۲، ص۲۵۵
  • ١. نور: ۴۰.
  • ٢. انعام: ۱۴۹.

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها