صفحه اصلی

در حال بارگیری...
بیانات

چرا یک سوره مانند قرآن نمی‌آورید؟!

جای تعجب نیست که مسلمان‌ها عترت را ضایع کرده‌اند، مگر نه این است که اکثر مردم روی زمین نصاری هستند و قرآن را قبول ندارند و می‌گویند: شخص حکیمی آن را جمع‌آوری نموده است؟! اگر از یک حکیم است و کتاب الهی آسمانی نیست، پس چرا حتی یک سوره مانند آن ـ نه ده سوره و یا بیشتر ـ نمی‌آورید؟! با اینکه چند صد سال است که قرآن تحدی دارد. شما که ادعا می‌کنید صدها حکیم و فیلسوف دارید، چرا یک سوره مانند آن نمی‌آورید؟!

مقصود اینکه نباید غصه بخوریم که اهل‌سنت با آثار اهل‌بیت علیهم‌السلام این‌گونه برخورد می‌کنند؛ زیرا نصاری بیشتر از آنها هستند و قرآن را کتاب آسمانی نمی‌دانند، همچنین انجیل برنابا را که بالاترین اناجیل آنهاست مجعول می‌دانند. خیال نکنید تازگی دارد که این همه علوم و کرامات را نادیده بگیرند، بلکه یهود نیز چنین کردند، آنجا که قوم حضرت موسی علیه‌السلام گفتند: «اجْعَلْ لَنا إِلهاً كَما لَهُمْ آلِهَةٌ؛ برای ما هم خدایی مانند خدایان آنها قرار ده».١

و در مدت کوتاهی که حضرت موسی علیه‌السلام از آنها جدا شد و برای مناجات به کوه طور رفت، گوساله پرست شدند. آیا این‌گونه گمراه شدن برای ما مسلمان‌ها با این همه سال فاصله محال است؟!

خداوند به ما بصیرت دهد که بدانیم با غیرمسلمان‌ها یا مسلمان‌های ناجور، در امور داخل و خارج چگونه برخورد کنیم و بدانیم که چه باید بگوییم و چه نباید بگوییم، و قدردان نعمت ولایت و عترت که در دست و در خانه ماست، باشیم.

در محضر بهجت، ج۲، ص۱۷۳
  • ١. اعراف: ۱۳۸.

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها