صفحه اصلی

در حال بارگیری...
بیانات

دعایی برای تقویت حافظه

توصیه‌ی آیت‌الله بهجت به‌خواندن تعقیبات مشترکه برای تقویت حافظه
در برنامۀ تحصیل، راه متعارف را پیش گیرید؛ اشکالی داشتید، سؤال کنید! برای پیشرفت در تحصیلات نافعه(سودمند)، به [خواندن] تعقیبات مشترکه ملتزم باشید. «سُبحانَ مَن لایَعتَدی عَلی أَهلِ مَملِکَتِه».(به سوی محبوب، ص۷۸)  

از پيامبر اكرم صلی‌الله‌علیه‌وآله روايت شده كه به اميرالمؤمنين علیه‌السلام فرمود: هر گاه خواستى هر چه را كه مى‏‌شنوى و مى‏‌خوانى حفظ كنى، اين دعا را در تعقيب تمام نمازها بخوان:

سُبْحَانَ‏ مَنْ‏ لَا يَعْتَدِي‏ عَلَى‏ أَهْلِ‏ مَمْلَكَتِهِ‏، سُبْحَانَ‏ مَنْ‏ لَا يَأْخُذُ أَهْلَ الْأَرْضِ بِأَلْوَانِ الْعَذَابِ، سُبْحَانَ الرَّءُوفِ الرَّحِيمِ، اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي فِي قَلْبِي نُورًا وَ بَصَرًا وَ فَهْمًا وَ عِلْمًا، إِنَّكَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ‏.

منزه است پادشاهى که بر زیردستانش ستم نمی‌کند. منزه است خدایى که اهل زمین را به عذاب‌هاى رنگارنگ گرفتار نمی‌کند. منزه است آن خداى بنده‌نواز مهربان. خدایا قرار ده در دلم نور و بینایى و فهم و دانش، مسلماً تو بر هر چیز توانایى.

آیت‌الله بهجت قدس‌سره  توجه ویژه‌ای به این دعا داشتند و به کسانی که برای افزایش حافظه از ایشان درخواست دعا و ذکر داشتند این دعا را پس از هر نماز توصیه می‌کردند.

بهجت‌الدعاء، ص١٠٢

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها