صفحه اصلی

در حال بارگیری...
بیانات

یجُوزُ لِلأمَراءِ ما لایجُوزُ لِغَیرِهِمْ

برای ابطال مذهب بعضی از فرقه‌های ضاله، فقط نشر تاریخ مؤسسان آنها و تعهدات و التزام‌هایی که از آنها گرفته شده است، کافی است. اینها برای اینکه سایر فرقه‌های اسلامی با آنها مخالفت نکنند به اسم تسنن با شیعه مخالفند؛ زیرا خود اینها بودند که قبور زوجات نبی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم ، قبر مالک‌بن‌انس، امام مالکی‌ها، قبر عثمان، خلیفه سوم، را در بقیع، و قبر یسَع نبی علیه‌السلام را در شهر دَمام و… را منهدم کردند.

گرفتاری‌های داخلی نمی‌گذارد در فکر چاره‌جویی امور خارجی شویم، ولی این را چه کنیم که ظهور حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف وقتی است که «مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً»١ و نیز فرموده‌اند که: «لا یثْبُتُ عَلَی الْقَولِ بِإِمامَتِهِ إِلا مَنِ امْتَحَنَ الله‏ُ قَلْبَهُ بِالإیمانِ؛ جز کسی که خداوند قلبش را برای پذیرش ایمان گشوده، کسی بر اعتقاد به امامت او باقی نخواهد ماند».٢

همه ظلم‌ها و خیانت‌ها زیر این جمله است که عامه می‌گویند: «یجُوزُ لِلأُمَراءِ ما لایجُوزُ لِغَیرِهِمْ؛ اموری که برای دیگران جایز نیست، برای امرا و سلاطین جایز است».

دیگر بخوانید که معنای آن چیست!

در محضر بهجت، ج۲، ص۴۱۴
  • ١. ر.ک: تأویل‌الآیات، ص۳۷۵؛ بحارالانوار، ج۲۲، ص۱۱۰؛ ج۳۰، ص۸۰؛ ج۳۶، ص۳۵۸؛ ج۳۷، ص۴۴؛ طرائف، ج۱، ص۱۷۷؛ کمال‌الدین، ج۱، ص۶۴؛ اصول کافی، ج۱، ص۳۴۱؛ بحارالانوار، ج۵۱، ص۱۰، ۳۲، ۳۹، ۴۹.
  • ٢. مشابه: اصول کافی، ج۱، ص۳۳۶؛ بحارالانوار، ج۵۱، ص۲۲۴؛ ج۵۲، ص۲۳، ۲۸۱.

آخرین مطالب

نمایه‌ها

فیلم ها